۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
باید کلیه اموال و دارایی‌های بلوکه شده خود را استرداد کنیم
عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بازار مطرح کرد

باید کلیه اموال و دارایی‌های بلوکه شده خود را استرداد کنیم

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط سخت اقتصادی فعلی، ما باید کلیه اموال و دارایی‌های بلوکه شده خود را استرداد کنیم و موضع مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت باید تعیین کننده برخورد ما با کشورهای طرف مقابل باشد. 

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به آزادسازی بخشی از اموال و منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ اقتصادی در شرایطی است که آزاد کردن اموال و دارایی‌های بلوکه شده کشورمان و تأمین نیازهای ضروری و اساسی کشور با استفاده از این منابع می تواند گره گشا باشد. 

وی بیان کرد: چند میلیارد دلار از اموال بلوکه شده کشور آزاد شده است که در شرایط فعلی برای ما بسیار تعیین کننده است. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مسئله از لحاظ سیاسی هم حائز اهمیت است و ما با پیگیری این موضوع نشان دادیم که اجازه نمی دهیم که کشورهای خارجی اموال و دارایی‌های ایران را نزد خودشان نگه دارند. 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران به شدت به این اموال خود نیاز داشت و ما باید همواره با اقتدار با کشورهایی که دارایی های ایران را بلوکه می‌کنند، برخورد کنیم و به هیچ وجه اجازه ندهیم که آنان از خویشتن داری و متانت ما سوء استفاده کنند. 

قادری گفت: برخی از کشورها به بهانه های واهی، کشورمان را تحریم می کنند و به دنبال آن هستند که شرایط سختی را به ویژه از لحاظ اقتصادی برای ایران به وجود بیاورند که ما باید در مقابل آنان محکم باشیم و خویشتنداری را کنار بگذاریم و با اقتدار در مقابل آنان رفتار کنیم. 

وی ادامه داد: در شرایط سخت اقتصادی فعلی، ما باید کلیه اموال و دارایی‌های بلوکه شده خود را استرداد کنیم و موضع مبتنی بر حکمت، عزت و مصلحت تعیین کننده برخورد ما با کشورهای طرف مقابل باشد و حتماً همه اموال و دارایی‌های بلوکه شده ایران باید به کشورمان بازگردانده شود و پیگیری‌های لازم باید از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام شود. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهایی که با زورگویی می‌خواهند اموال و دارایی‌های ایران را در کشور خود نگه دارند، بدانند که دست جمهوری اسلامی ایران بسته نیست و ایران یک بازیگر فعال در عرصه بین‌المللی است و منفعل نیست که آنان هر طور که بخواهند، اراده خود را به ما تحمیل کنند و ما هم ابزارهایی داریم که می توانیم به خوبی از آنها استفاده کنیم.

کد خبر: ۷۸٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha