۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۶
همدلی واحدهای تولیدکننده ضدعفونی آذربایجان شرقی برای مقابله با کرونا
بازار گزارش می‌دهد؛

همدلی واحدهای تولیدکننده ضدعفونی آذربایجان شرقی برای مقابله با کرونا

تبریز- واحدهای تولیدکننده ضدعفونی و اقلام بهداشتی آذربایجان شرقی برای مقابله با کرونا ویروس و جبران کمبود اقلام در بازار، همدل شده اند.

بازار- بیت اله احمدی؛ روزانه بیش از ۲۰ تن محلول ضدعفونی کننده در استان آذربایجان شرقی تولید و در بین داروخانه ها توزیع می شود اما مردم همچنان از کمبود این محلول گلایه مند هستند.

نایاب شدن ماسک و ژل ضدعفونی کننده نیز از دیگر مشکلات این روزهای استان آذربایجان شرقی است که مردم را سرگردان داروخانه ها کرده است.

یکی از شهروندان به خبرنگار بازار می گوید: از صبح در این داروخانه نشسته ام اما ماسک نیست تنها اسپری  و چندعدد هم دستکش در اختیار مشتریان قرار می دهند.

متصدی یکی از داروخانه های شهر تبریز هم به خبرنگار بازار می گوید: در طول یک هفته اخیر چندبار الکل تحویل دادند اما ماسک و ژل ضدعفونی کننده و اسپری ضدعفونی کننده کم است اما در مقایسه با روزهای گذشته بهتر شده است.

۵۰ شرکت دارویی، اقلام بهداشتی را توزیع می کنند

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه مردم نگران نباشد، گفت: در چند روز گذشته به ۲۲ کارخانه مجوز تولید ضدعفونی کننده دست و سطوح ارائه شده است.

آقاجانی افزود: اکنون ۵۰ شرکت دارویی مسئولیت توزیع این اقلام را عهده دار هستند که به مرور تولیدات، روانه بازار خواهد شد.

وی تاکید کرد: تولیدی که امروز هست کفاف مصرف را ندارد اما خبرهای خوبی است که در آینده هم ماسک و هم ضدعفونی کننده های پایه الکی بیشتر در داروخانه ها توزیع شود.

آقاجانی افزود: معاونت غذا و دارو دستورالعملی صادر کرده که داروخانه ها با توجه به حضور داروساز به عنوان مسئول فنی، خودشان می توانند از الکل، مایع ضدعفونی کننده را تهیه کرده و با قیمت خیلی مناسب تر در اختیار مردم قرار دهند.

اما طبق پیگیری های خبرنگار بازار، مردم از لحاظ قیمت اقلام بهداشتی، سرگردان هستند و گویا نظارت جدی وجود ندارد، یکی از شهروندان در این باره به خبرنگار بازار می گوید: دولت ۵۵۰ تومان برای ماسک نرخ تعیین کرده اما ما ماسک را به قیمت ۱۵ هزار تومان تهیه می کنیم آن هم نه از داروخانه بلکه از سوپرمارکت ها و فروشگاه ها.

شهروند دیگری عنوان می کند: دستکش لاتکس را ۱۵ هزار تومان خریداری کردم، ماسک فیتلردار را هم سه روز پیش ۲۵ هزار تومان خریدم.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این باره می گوید: اگر هرگونه مشکلی در این مورد یا در خصوص محلول های ضدعفونی کننده و ماسک و یا قیمت عرضه آن ها وجود دارد، مردم می توانند با سامانه ۱۹۰ در جریان بگذارند تا به آن ها رسیدگی کنیم.

همدلی واحدهای تولیدکننده برای جبران کمبود بازار

اما برای مقابله با بیماری کرونا، واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی، با تولید انبوه محصولات ضدعفونی کننده برای مقابله با این ویروس، همدل شدند و تولید مواد ضدعفونی کننده با تمام ظرفیت در شهرک شهید سلیمی شهرستان آذرشهر آغاز شده است.

مدیر یکی از واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده به خبرنگار بازار می گوید: جهت مبارزه با بیماری کرونا و در راستای تامین اقلام شوینده و ضدعفونی کننده دست، تمام انرژی مان را گذاشته ایم.

وی ادامه می دهد: تولید دیگر خط ها را متوقف کرده و به تولید اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده اختصاص داده ایم تا کمبود در بازار را جبران کنیم.

در این بین سپاه عاشورا نیز به میدان آمده و با راه اندازی شیفت ایثار، به یاری جبهه تولید و کارگران خستگی ناپذیر آمده است تا اینگونه ویروس کرونا را شکست دهند.

مردم گرانفروشی اقلام بهداشتی را به ۱۲۴ گزارش دهند

همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: در مورد تامین مواد اولیه، پیش بینی های لازم انجام شده و تمهیدات لازم برای تامین این مواد صورت گرفته است.

حبیب امین زاده با بیان اینکه واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی کننده با ظرفیت کامل در حال تولید هستند، افزود: ۴۰ هزار واحد ضدعفونی کننده ۴ لیتری، ۲ لیتری، یک لیتری و ۱۰۰ سی سی را آماده کرده اند که در بین شهر توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: از همشهریان می خواهیم چنانکه در خرید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده، با قیمت بالاتر از قیمت های عرضه مواجه شدند از طریق سامانه ۱۲۴، اطلاعات لازم را در اختیار سازمان بازرسی و نظارت صمت استان قرار دهند تا برخوردهای لازم صورت بگیرد.

افزایش تولید روزانه مواد ضدعفونی کننده آذربایجان شرقی

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، ظرفیت تولید مواد ضدعفونی کننده در این استان به ۲۰ تن در روز افزایش پیدا کرده است.

نیرومند در گفتگو با بازار گفت: هم اکنون ۱۳ واحد تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: این واحدهای تولیدکننده برای تامین مواد ضدعفونی کننده استان و سایر استان ها با ظرفیت کامل و به صورت ۳ شیفته کار می کنند.

وی از پایش و حل مشکلات احتمالی این واحدهای تولیدی خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ابلاغی وزیر صنعت معدن و تجارت، واحدهای تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در شهرک های صنعتی استان به صورت روزانه پایش می شوند و در صورت وجود مشکل در روند تولید، مرتفع می شود.

اما علیرغم همدلی واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی استان آذربایجان شرقی برای جبران کمبود کالاها و اقلام در بازار، به نظر می رسد بهترین راهکار در شرایط فعلی، ماندن در خانه و شستشوی دست ها و رعایت مسائل بهداشتی است.

اگر مردم به یاری بیشتر بیایند و مسئولان را در مبارزه با کروناویرویس همیاری کنند، کرونا را شکست خواهیم داد، همدلی و توجه به توصیه های ارائه شده از سوی وزارت بهداشت و درمان، در وهله اول، بهترین راهکاری مبارزه در این جبهه است .

توصیه می شود، مردم در این چند روز، از تردد بی مورد در سطح شهر خودداری کرده، مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی را تا اطلاع ثانوی لغو کرده و از سفر به سایر شهرها به ویژه استان های درگیر کرونا، خودداری کنند.

کد خبر: ۷٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha