۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹
آغاز تولید ۸۰ میلیون ماسک از امروز/ توزیع ضدعفونی کننده ها تسریع می شود
رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی به بازار خبر داد

آغاز تولید ۸۰ میلیون ماسک از امروز/ توزیع ضدعفونی کننده ها تسریع می شود

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی گفت: با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و صنوف خیاطان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی از امروز تولید ماسک برای ۸۰ میلیون ایرانی شروع می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، با شیوع بیماری کرونا در ووهان چین و ترس از سرایت این بیماری ناشناخته که درمانی جز پیشگیری ندارد، تقاضا برای خرید ماسک و محصولات ضدعفونی کننده در بازار ایران افزایش یافت اما پس از انتشار خبر فوت اولین مورد از مبتلایان به ویروس کرونا در شهر قم تقاضا برای خرید ماسک، الکل، موادضدعفونی کننده و ...به حدی افزایش یافت که قیمت این اقلام ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد گرانتر شد.

جهش تقاضا برای خرید ماسک در بازار موجب شد تا سودجویان ماسک نخی ساده را که قیمت آن از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ۴۲۱ تومان تعیین شده است را  با نرخ پنج هزار تومان به فروش برسانند.

البته در این میان محتکران نیز بیکار ننشسته و تا می توانستند اقلام مورد نیاز برای مقابله با کرونا را گران کردند. گرانی بیش از حد و اندازه نرخ ماسک و موادضدعفونی کننده موجب شد تا وزارت بهداشت و صنف خیاطان و تجهیزات پزشکی با همکاری یکدیگر وارد عمل شده و ماسک ها و اقلام ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم را تامین کنند.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی دراین باره به خبرنگار بازار می گوید: طی جلسه ای که با وزارت بهداشت داشتیم مقررشد تا برای تامین ماسک مورد نیاز مردم در راستای مقابله با کرونا وارد عمل شویم.

وی می افزاید: در جلسه ای که روزگذشته با وزارت بهداشت داشتیم مقررشد تا آنها پارچه مورد نیاز برای تولید ۸۰ میلیون قطعه ماسک را تامین کرده و در اختیار اصناف قرار دهند.

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی ادامه می دهد: پس از تایید کیفیت پارچه مورد نیاز تولید ماسک از سوی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی قرار براین شد تا تعدادی زیادی از خیاطان در مجتمعی برای تولید ماسک گرد هم جمع شوند.

نوده فراهانی خاطرنشان می کند: پس از تایید مجتمعی که برای تولید ماسک در نظر گرفته شده از سوی وزارت بهداشت، تولید ۸۰ میلیون قطعه ماسک از امروز آغاز می شود تا بدین ترتیب بتوانیم نیاز مردم را برطرف کرده و پیشگیری از شیوع کرونا را جدی تر دنبال کنیم.

تامین الکل برای تولید مواد ضدعفونی کننده

رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی با اشاره به اهمیت تامین موادضدعفونی کننده برای پیشگیری از ابتلا به کرونا می گوید: الکل ماده اولیه برای تولید هر نوع مواد ضدعفونی کننده ای محسوب می شود.طی مذاکره ای که با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتیم مقررشد تا الکل مورد نیاز برای تولید مواد ضدعفونی کننده در اختیار تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی قرار بگیرد.

نوده فراهانی تصریح می کند: از امروز روند تولید مواد ضدعفونی کننده و توزیع آن در داروخانه ها تسریع می شود تا بتوانیم برای مقابله با کرونا گام های جدی تری برداریم.

وی تاکید می کند: بدون تردید با تامین الکل دیگری کمبودی در بازار مواد ضدعفونی کننده و تامین نیاز مصرف کنندگان نخواهیم داشت.

کد خبر: ۷٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha