۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
ضرورت ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی با قاره آفریقا
در جلسه کارشناسی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا تاکید شد؛

ضرورت ارتقای سطح روابط تجاری و اقتصادی با قاره آفریقا

پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در چهارمین جلسه کارشناسی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا، خواستار تلاش و برنامه‌ریزی بیشتر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی به ویژه اتاق بازرگانی ایران و اتاق تعاون ایران در زمینه استفاده از فرصت‌ها برای ارتقای سطح روابط تجاری اقتصادی با قاره آفریقا در دوره پس از کرونا شد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، فرزاد پیلتن با بیان این مطلب اظهار داشت: در این جلسه همچنین مصوبات پیشنهادی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا به دبیرخانه ستاد آفریقا و عملکرد دستگاه‌های عضو و مدعو کمیسیون در خصوص توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست مقرر شد مصوبات پیشنهادی ستاد آفریقا به علاوه یک مورد جدید مصوبه پیشنهادی سازمان توسعه تجارت ایران جمع‌بندی شود و در جلسه آتی ستاد آفریقا که قرار است تا پایان امسال به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار شود، در دستور کار ستاد آفریقا قرار گیرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: همچنین براساس مصوبات جلسه کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا مقرر شد هر یک از دستگاه‌های عضو، برنامه پیشنهادی خود برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با آفریقا را در حوزه ذی‌ربط طی سه سال آینده و با توجه به شرایط جدید بین‌المللی به ویژه کاهش شیوع ویروس کرونا و همچنین رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران را تهیه و در جلسات آتی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا ارائه کنند.

پیلتن افزود: براساس این تصمیم، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون و  اتاق های بازرگانی و تعاون ایران و سایر دستگاه‌ها مانند بانک مرکزی، سازمان شهرک‌های صنعتی، ایدرو و ایمیدرو اقدام به تدوین برنامه سه‌ساله و طرح در جلسات آتی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا می‌کنند.

وی گفت: همچنین برنامه سه‌ساله توسعه صادرات ایران به قاره آفریقا که توسط دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران تدوین شده است، به کمیسیون ارائه و مقرر شد دستگاه‌های مربوطه نظرات و پیشنهادات‌ خود را در خصوص این برنامه ارائه کنند.

در این نشست، ولی‌الله محمدی‌نصرآبادی، دستیار وزیر و مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه نیز با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری قاره آفریقا، بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها و تلاش و برنامه‌ریزی جدید برای استفاده از این فرصت‌ها تاکید کرد و خواستار احیای فعالیت‌های نمایشگاهی ایران در قاره آفریقا شد.

گفتنی است، چهارمین جلسه کارشناسی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا به ریاست فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور ولی‌الله محمدی‌نصرآبادی، مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه، نمایندگان دستگاه‌های عضو و همچنین دستگاه‌های مهمان برگزار شد و آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری ایران و کشورهای آفریقایی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۷۸٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha