۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
آبرسانی پایدار به ۴۰۰ روستای فاقد آب
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد

آبرسانی پایدار به ۴۰۰ روستای فاقد آب

جانباز، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از آبرسانی پایدار به ۴۰۰ روستا در هفت استان کشور و حذف آبرسانی سیار به این مناطق خبر داد.

به گزارش بازار، حمید رضا جانباز با اشاره به کارگشا بودن اجازه مقام معظم رهبری برای برداشت اعتبار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی روستایی افزود: اولویت ما در آبرسانی پایدار، روستاهای فاقد آب هستند که تا پیش از این بصورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شدند و البته از ۴۰۰ روستای آبرسانی شده، ۱۶۸ روستا فاقد آب بودند که هم اکنون به آب شرب باکیفیت و پایدار متصل شده است.

وی با اشاره به هدف گذاری انجام شده برای آب رسانی پایدار و با کیفیت به ۱۶۶۹ روستا با جمعیت ۵۷۹ هزار نفر در سال ۹۹ گفت: با افتتاح آبرسانی به ۴۰۰ روستا تا کنون به ۱۶۴۹ روستا با جمعیت یک میلیون و ۴۷ هزار نفر آبرسانی شده که این رقم بیش از هدف گذاری انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: اعتبار این طرح‌ها ۱۵۶۷ میلیارد تومان تخصیص یافته بود که این هدف گذاری در قالب پویش هر هفته الف- ب ایران انجام شده است.

جانباز به اشاره به همکاری مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار این طرح‌ها گفت: اگر مصوبات کمیسیون تلفیق به همین منوال تصویب شده به تایید شورای نگهبان برسد و تبدیل به قانون شود ما از اعتبارات ریالی برنامه آبرسانی به ۴۱۰ روستا با جمعیت ۵۶۰ هزار نفر را در ۶ ماه نخست ۱۴۰۰ به نتیجه خواهیم رساند.

وی با بیان اینکه هدف گذاری ما در قالب آبرسانی به روستاها از صندوق توسعه ملی به اهداف خود نزدیک شده است افزود: برنامه ریزی ما آبرسانی به ۲۰ هزار و ۷۷۴ روستا با جمعیت ۱۰.۹ میلیون نفر آبرسانی بوده است که این‌ها در قالب ۱۰۲۳ مجمتع آبرسانی و ۱۷۱۴ تک روستا بوده که تاکنون به ۱۳ هزار و ۱۶۳ روستا با جمعیت ۸.۷ میلیون نفر آبرسانی انجام شده است که عملکرد ما نشان می‌دهد از هدف گذاری اولیه بیش از ۱۰ میلیون نفر به بیش از ۹.۳ میلیون نفر در قالب ۱۳۵۷ روستا آبرسانی شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه کرد: هدف گذاری ما روستاهای بالای ۲۰ خانوار بوده که با سازمان برنامه توافق شده است بخش زیادی از این روستاها که قبلا آب و شبکه داشتند، اما به دلیل خشکسالی متمادی و کاهش کیفیت آب و یا فرسوده بود ن تاسیسات از آب پایدار محروم شدند در اولویت آبرسانی پایدار قرار بگیرند.

کد خبر: ۷۸٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha