۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
اردبیل از اعتبارات فنی و اعتباری بی‌بهره است؛ ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم زاست
رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

اردبیل از اعتبارات فنی و اعتباری بی‌بهره است؛ ارز ۴۲۰۰ تومانی تورم زاست

اردبیل - پیرمؤذن، رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل: گفت: نیاز است در راستای برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان نسبت به تأمین تسهیلات، تأمین مواد اولیه و کمک‌های فنی و اعتباری اقدامات لازم و اساسی مورد توجه واقع شود چرا که این استان از اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری بی‌بهره‌ مانده است.

حسین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در راستای اهمیت به حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان تاکنون برنامه‌ریزی‌های اساسی مبنای کار قرار گرفته و به همین منظور نیاز است تا حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان به صورت اساسی و قابل توجهی افزایش یابد.

وی بیان کرد: نیاز است در راستای برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان اقدامات لازم و اساسی مبنای کار قرار گیرد و نسبت به تأمین تسهیلات، تأمین مواد اولیه و کمک‌های فنی و اعتباری اقدامات لازم و اساسی مورد توجه واقع شود، چرا که استانی همانند اردبیل از اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری بی‌بهره‌ مانده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و جمهوری آذربایجان ادامه داد: در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای صادرکنندگان بی‌معنی است و به اعتقاد آنان سبب تورم می‌شود اما از قاچاق کالا نیز جلوگیری می‌کند که این امر یکی از مزیت‌های ارز است در حالی که باور صادرکنندگان این است که این ارز برای صنعت و تولید زیان‌آور است.

پیرمؤذن تصریح کرد: انتظار می‌رود نمایندگان نسبت به تخصیص اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری پیگیری‌های لازم را داشته باشند و برای سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری اقتصادی با کشورهای همسایه نیز تمهیدات و تصمیماتی بیندیشند تا بتوانیم مشکلات موجود را از سر راه برداریم.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل اظهار کرد: درصدد ارتقای توان رقابتی تجار و بازرگانان استان هستیم تا بتوانیم برنامه‌های اقتصادی را با موفقیت پیش برده و با ارائه راه‌حل‌های اساسی راه رسیدن به توسعه و پیشرفت منطقه را حتمی کنیم چرا که در حال حاضر به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها این امر برای ما حائز اهمیت است و باید مورد توجه واقع شود.

کد خبر: ۷۸٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha