۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
تصمیمات شورای عالی بورس صرفاً در جهت حفظ منافع دولت است
کارشناس بازار سرمایه:

تصمیمات شورای عالی بورس صرفاً در جهت حفظ منافع دولت است

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه تغییرات در شورای عالی بورس را ضروری دانست و عنوان کرد: تصمیماتی که در شورای عالی بورس گرفته می شود صرفاً در جهت حفظ منافع و منابع دولت است.

به گزارش بازار، فردین آقابزرگی با اشاره به اینکه مقام ناظر و بالاترین سیاست گذاری در بازار سرمایه، شورای عالی بورس است گفت: در فضایی که ملتهب است، بازار سرمایه نیاز دارد که تغییرات و دگرگونی هایی را شاهد باشد اما متأسفانه به جهت تکرار موقعیت هایی که در گذشته نیز شاهد آن بوده ایم، روند منفی بازار ادامه دارد.

وی افزود: گاهاً تصمیمات صحیحی مانند استفاده از ابزارهای مالی که قبلاً در شورای عالی بورس گرفته شده است در سازمان بورس با نام بومی سازی به اندازه‌ای تغییر می کند که شکل و ماهیت اصلی خود را از دست می دهد. به عنوان مثال دامنه نوسان نامتقارن یکی از دغدغه های جدی است که فعالان بازار سرمایه در پی آن بوده و هستند. تغییر دامنه نوسان نیز با نیت مثبت و خوب صورت گرفت اما خروجی کار به شیوه ای رقم می خورد که قابل قبول نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تغییر دامنه نوسان تصریح کرد: اگر این کار برای دو یا سه روز و جهت خروج افرادی که کمتر شناختی از بازار دارند صوررت می گرفت، مناسب بود اما در حال حاضر قسمت اعظم سهام ها قفل شده‌اند؛ آن هم سهام هایی که در شرکت های پرگردش و پرحجم و مؤثر بر شاخص قرار دارند. همه این سهم ها اصلاح خودشان را انجام داده‌اند و به نقطه ای جذاب برای سرمایه گذاری نزدیک شده‌اند.

وی بیان کرد: اگر تفکری را به تاسی از تفکرات دولتی در شورای عالی بورس بخواهیم حاکم کنیم، شاهد چند دستگی و اثرگذاری کم خواهیم بود. در شورای عالی بورس وقتی وزیر اقتصاد نظری می دهد، همه از آن تبعیت می کنند و به همین جهت بافت شورای عالی بورس دولتی است.

آقابزرگی تغییرات در شورای عالی بورس را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: پنج وزیر دولت و رئیس کل بانک مرکزی در شورای عالی بورس حضور دارند و تصمیماتی که گرفته می شود صرفاً در جهت حفظ منافع و منابع دولت است. در حال حاضر رئیس جدید سازمان بورس به صراحت و شفافیت این مسئله را مطرح کردند و اعلام کردند تمام کارهایی که انجام می شود در راستای اجرای منویات دولت است.

کد خبر: ۷۸٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha