۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
ارتقای رتبه دولت الکترونیک با سامانه جامع مدیریت زمین
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد

ارتقای رتبه دولت الکترونیک با سامانه جامع مدیریت زمین

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرایی شدن پنج سامانه بصورت برخط و از جمله سامانه جامع مدیریت زمین رتبه جهانی ایران را در تحقق دولت الکترونیک ارتقای قابل توجهی می‌بخشد.

به گزارش بازار، محمدجواد آذری جهرمی در آیین بهره برداری از پنجره واحد مدیریت زمین که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد افزود: در آغاز برنامه ششم توسعه رتبه ایران در تحقق دولت الکترونیک در سطح جهان رتبه ۱۰۶ بود که قرار بود تا پایان برنامه ششم، این رتبه سی پایه کاهش یابد.

وی اضافه کرد: هم اکنون رتبه ایران در تحقق دولت الکترونیک ۸۶ است و ده پایه دیگر باید کاهش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اگر فقط ۵ سامانه ما بصورت آنلاین و برخط اجرایی شود، تحقق دولت الکترونیک بیش از ۲۵ رتبه ارتقا خواهد یافت.

وی صدور برخط گواهینامه رانندگی و صدور مجوز ساخت و پروانه ساختمانی را از جمله این سامانه دانست و افزود: برای صدور پروانه ساختمانی باید دستگاه‌های زیادی به یکدیگر متصل شوند که کار سختی است، اما اهمیت زیادی در جلوگیری از مفاسد دارد.

آذری جهرمی اجرایی کردن سامانه حد نگار و استعلامات را دو ماموریت مهم مجموعه‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای پنجره واحد مدیریت زمین دانست و گفت: این سامانه در استان قزوین به صورت آزمایشی و پایلوت اجرا شده است که تا ۲۷ اردیبهشت سال آینده همه دستگاه‌ها به آن متصل خواهند شد و پس از این اتفاق، این سامانه در سراسر کشور اجرایی می‌شود و پلتفرمی که نقش مهمی در جلوگیری از فساد و زمین‌خواری دارد به اجرا گذاشته می‌شود.

کد خبر: ۷۸٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha