۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸
رشد اقتصادی کشور مثبت است| بسیاری از اهداف در بخش صنعت محقق شد
وزیر صمت در گفتگو با بازار:

رشد اقتصادی کشور مثبت است| بسیاری از اهداف در بخش صنعت محقق شد

اردبیل- وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور مثبت است تصریح کرد: در بخش صنعت بسیاری از اهداف مد نظر در سال جهش تولید را تحقق بخشیدیم.

علیرضا رزم حسینی در سفر به اردبیل در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ما تا پایان سال به رشد اقتصادی خواهیم رسید که یک شرایط مناسب در وضعیت تحریم‌ها و کروناست.

وی تمام تلاش واحدهای تولیدی و صنعتی را برای حفظ نیروهای کارگری و افزایش توان تولید یادآور شد و تصریح کرد: سال آینده نیز وضعیت بهتری را در بخش صنعت و تولید پیش‌بینی می‌کنیم و امیدواریم با بهبود شرایط تحریم‌ها کشورمان وضعیت رو به جلویی را در پیش بگیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به تلاش و پیگیری ستاد تسهیل برای احیای واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: در واحدهای صنعتی و تولیدی راکد نه تنها تلاش بر فعال کردن این واحدها است بلکه فرصت‌های اشتغال جدید نیز برای بیکاران فارغ‌التحصیل دانشگاهی مهیا شده است.

رزم حسینی افزود: در شهرک‌های صنعتی طی سال جهش تولید زمینه فعالیت یک‌هزار و ۴۲۰ واحد تولیدی فراهم آمده و تلاش بر این بوده تا با فعال کردن این مجموعه‌ها زمینه اشتغال ۲۴ هزار نفر نیز در سطح استان فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در کشور رشد قابل توجهی را در رشته‌های صنعتی و تولیدی به عینه مشاهده می‌کنیم که امیدواریم در ادامه سال نیز همین فرآیند ادامه پیدا کند.

رزم حسینی به سفر دو روزه خود به استان اردبیل و افتتاح و بازدید از طرح‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: ما در اردبیل شاهد افتتاح کارخانه تولید ام. دی. اف  بودیم که در این واحد تولیدی با یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری زمینه اشتغال ۴۲۰ نفر فراهم شده است.

وی اضافه کرد: موفق شدیم در کشور تولید محصولات چوبی و ام. دی. اف با روکش ملامینه را در سال‌های اخیر رونق ببخشیم تا از واردات بی‌رویه جلوگیری شود.

رزم حسینی به راه‌اندازی کارخانه ریسباف ابریشم آرتا در اردبیل اشاره کرد و گفت: در صنعت ریسندگی و تولید پوشاک نیز وضعیت خودکفایی را شاهد هستیم و در سال جهش تولید واحدهای متعددی در این زمینه در کشور راه‌اندازی شده است.

وی ظرفیت کارخانه ریسباف ابریشم آرتا را با سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان و اشتغال ۸۰۰ نفر یک ظرفیت ممتاز اعلام کرد و افزود: این مجموعه تولیدی بخشی از نیاز کشور را تأمین می‌کند.

رزم حسینی به تحقق اهداف سال جهش تولید اشاره کرد و ادامه داد: ما در بخش صنعت بسیاری از اهداف مد نظر در سال جهش تولید را تحقق بخشیدیم و همین روند با قوت و قدرت در حال انجام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سیاست‌گذاری وزارت صمت بر این است تا با پشتیبانی و حمایت مسئولان استان‌ها، سرمایه‌گذاران بتوانند در همه زمینه‌ها فرصت تولید و کارآفرینی را در کشور به خوبی فراهم کنند.

کد خبر: ۷۸٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha