۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
یک هزار کارگر ماهر در صنایع قزوین مورد نیاز است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین:

یک هزار کارگر ماهر در صنایع قزوین مورد نیاز است

قزوین- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با توجه به فعال شدن ظرفیت های صنعتی و تولیدی استان به بیش از هزار کارگر ماهر در خطوط تولید صنایع استان نیاز است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین، رضا گروسی اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از ظرفیت های صنعتی استان در شهرک ها و نواحی صنعتی در حال فعال شدن هستند ما به نیروی کار نیاز داریم و به تحلیل ما در فروردین و اردیبهشت سال آینده، آمار نیاز به کارگر در استان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: قطع به یقین نیروی مورد نیاز ما در حوزه کارگری از آمار فعلی هم فراتر خواهد رفت و یقینا بیش از هزار کارگر، مورد نیاز استان خواهد بود.

گروسی گفت: هم اینک ما برای کسانی که متقاضی شغل هستند محدودیتی نداریم ولی متاسفانه مراجعانی داریم که علیرغم ادعای مشکلات اقتصادی و جویای کار بودن، شغل پیشنهادی را نمی پذیرند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: مشاغلی که از آن یاد می کنیم در راستای قانون کار هستند و مزایای پرداختی به آنها طبق قانون کار صورت می گیرد.

گروسی گفت: اگر متقاضیان اشتغال به قوانین کارگری توجه داشته باشند و به نوعی شرایط کار را بپذیرند ما محدودیتی در حال حاضر برای متقاضیان کار در استان نداریم.

وی با تاکید بر اهمیت کسب مهارت، گفت: من رسما اعلام می کنم ما هیچ متقاضی شغل دارای مهارت بیکار در استان نداریم و اگر کارگر دارای گواهینامه مهارتی بیکار باشد به خود آن شخص باز می گردد.

گروسی با بیان اینکه ما به شدت به دنبال کارگر دارای مهارت هستیم، گفت: عمده مشکل ما این است که کارگران مراجعه کننده فاقد مهارت هستند و بخش خصوصی نیز در انتخاب کارگر مختار است بنابراین کارگری که دارای مهارت است برای آنها در اولویت قرار دارد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به تحقق تعهد اشتغال استان قزوین در سال جاری، افزود: دستگاه های اجرایی استان در سال جاری ۱۶ هزار و ۳۷۷ نفر اشتغالزایی برعهده داشتند که مازاد بر آن، بیش از ۱۷ هزار و ۵۵۰ نفر اشتغالزایی در استان تاکنون صورت گرفته است.

گروسی گفت: این افراد برای اولین بار کد تامین اجتماعی دریافت کرده اند و برای اولین بار به کار گمارده می شوند و به هیچ وجه شکی در این آمار وجود ندارد.

وی اضافه کرد: این آمار برگرفته از سامانه رصد است که متصل به سایر سامانه ها بوده و راستی آزمایی می شود و دقیق ترین، شفاف ترین و صحیح ترین آمار اشتغالزایی است.

گروسی افزود: در سال جاری علیرغم شرایط اقتصادی و کرونایی بیش از ۱۷ هزار شغل را در استان با مدیریت استاندار قزوین محقق کردیم و امیدواریم در سال آینده نیز گام های بلندی را برای حل مشکل اشتغال در استان برداریم.

کد خبر: ۷۷٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha