۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال در بورس
دبیر فراکسیون ورزش مجلس عنوان کرد

واگذاری ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال در بورس

حسین زهی، با اشاره به اینکه قرار بود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دو ماهه در بورس واگذار شوند، بیان کرد: واگذاری این دو باشگاه قطعاً انجام خواهد شد.

به گزارش بازار، اسماعیل حسین زهی با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، شرکت های دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شوند، گفت: پرسپولیس و استقلال با توجه به اینکه دو موسسه ورزشی و فرهنگی هستند و مصوبه مجلس، بر واگذار شدن آن‌ها به بخش خصوصی دارای اهلیت تأکید دارد، قرار بر واگذاری آن‌ها از طریق بورس بود.

وی درباره فرآیند واگذاری این دو تیم در فرابورس توضیح داد و اظهار کرد: قرار بود دارایی های دو باشگاه فرهنگی و ورزشی بر اساس قانون تجارت قیمت گذاری شوند. بعد از مشخص شدن درآمدهای جاری و بدهی های آن دو تیم، فرایند واگذاری صورت بگیرد. در بررسی ها مشخص شود با توجه به املاک و دارایی های این دو باشگاه، سود مناسبی نصیب این دو باشگاه شود.

دبیر فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرار بود دو باشگاه پرسپولیس و استقلال دو ماه در بورس واگذار شوند، بیان کرد: با توجه به رایزنی های زیادی که صورت گرفته است، واگذاری این دو باشگاه انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز تلاش شده بود دو باشگاه تهرانی واگذار شوند اما در چند هفته مانده به این واگذاری، این امر متوقف شد، عنوان کرد: در آن دوران املاکی که دو باشگاه در اختیار داشتند به نام سازمان جوانان و بعدها وزارت ورزش و جوانان بود که با پیگیری های صورت گرفته، زمینه اعطای آن‌ها انجام شود.

حسین زهی ادامه داد: هم اینک که دارایی های دو باشگاه زیاد است و در توازن مالی، سود بیش از ضرر و زیان دیده می شود، دو تیم پرسپولیس و استقلال می توانند وارد بورس شوند. با پیگیری هایی که وزارت ورزش و جوانان انجام داده است، توانسته است املاک را به نام دو باشگاه بزند اما همچنان این وزارت خانه به دلیل عرضه نکردن دو تیم در بورس دچار قصور شده است. در این راستا مجلس شورای اسلامی پیگیر است تا این مسئله و مشکل نیز رفع شود و شاهد عرضه دو تیم پرطرفدار تهرانی به بورس باشیم.

کد خبر: ۷۷٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha