۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
قابلیت پخش زنده «Live Room» گروهی «اینستاگرام» فعال شد
«بازار» گزارش می دهد

قابلیت پخش زنده «Live Room» گروهی «اینستاگرام» فعال شد

اینستاگرام از فعال سازی پخش زنده ویدیویی «Live Room» خبر داد و اعلام کرد این ویژگی دارای چهار میزبان است و یک پلتفرم کاملا اقتصادی برای مدیریت کسب وکارها خواهد بود.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: در هفته ای که گذشت، شبکه اجتماعی اینستاگرام قابلیت جدید «Live Room » را به برنامه های خود اضافه کرد؛ این ویژگی امکان پخش همزمان چهار نفر را فراهم ساخته است که در مقایسه با قالب های مشابه دارای گزینه های خلاقانه تر از جمله  نمایش زنده گفتگو، پرسش و پاسخ گسترده یا مصاحبه، جلسات جمعی برای نوازندگان ، تجارب خرید زنده و  سایر موارد دیگر است.

با استفاده از ویژگی جدید، طرفداران می توانند برچسب هایی را برای  پشتیبانی از میزبانها (یک نشان برای هر نفر)  تهیه نمایند و یا از  طریق Shopping و Live Fundraisers  کسب درآمد نمایند؛ پیش از این تنها امکان پخش چنین ویدئویی برای دو نفر امکان پذیر بود.

برای فعال سازی Live Room ابتدا صفحه را به سمت چپ بکشید و گزینه Live camera را انتخاب کنید، سپس عنوان اتاق را انتخاب کنید و برای افزودن مهمان روی نماد Room ضربه بزنید. در اینجا لیستی از افرادی را که قبلاً درخواست کرده اند با شما وارد پخش زنده شوند را مشاهده خواهید کرد؛ برای سایر افراد مد نظر می توانید از طریق قسمت جستجو اقدام نمایید.

زمانی که به عنوان میزبان Lives Room را  شروع می کنید، شما در جایگاه میزبان در بالای صفحه خواهید ماند و بسته به علاقه، میهمانان را می توان یک باره یا به صورت جداگانه اضافه کرد. یکی از جالب ترین بخش های این ویژگی، اضافه کردن مهمان ویژه است که می توان به صورت مخفیانه و برای ایجاد هیجان در سایر مخاطب ها انجام شود.

البته لازم به ذکر است اگر شخصی از طریق یکی از حاضرین Live Room مسدود شده باشد، به هیچ عنوان به Room اضافه نخواهد شد. بعلاوه، هر مهمان که قبلاً به دلیل نقض دستورالعملهای انجمن Instagram، از دسترسی مستقیم خود لغو شده باشد، نمی تواند به هیچ Live Room بپیوندد.

همچنین، در طی برنامه زنده یک میزبان می تواند کامنت های نامناسب را مسدود کند، حساب های نامناسب را گزارش دهد و یا از طریق آپشن فیلتر سازی کامنت ها، از ارسال هرگونه پیغام با محتویات غیر اخلاقی و توهین آمیز پیشگیری کنند.

تیم پشتیبانی این ویژگی تصریح کرد : در طی دوران پاندمی ویروس کرونا بسیاری از ارتباطات بین فردی از هم گسست، اما ویژگی های جدیدی همانند Live Room می توانند به راحتی یک پل ارتباطی بین مخاطبین و دارندگان خدمات ایجاد کنند؛ این بستر می توانند شروع جدیدی برای  ارتباطات تضعیف شده بین طرفداران و هنرمندان، معلمین و شاگردان  و سایر کنفرانس ها  جمعی و غیره  باشد.

اینستاگرام اعلام کرد : از لحظه آغاز ویژگی جدید میزان استفاده از Live Room تا ۷۰% درصد افزایش و بیشترین صاحبان مشاغل به صورت فزاینده ای محورت کسب و کار خود را تغییر داده اند و بدون شک با ادامه پاندمی این میزان رشد چشمگیری خواهد داشت.

البته Live Room معرفی شده توسط اینستاگرام تنهاترین پلتفرم ارتقاء کسب و کار نبوده و پیش از این سایر پلتفرم ها از جمله تیک توک و یوتیوب نیز به نوآوری های مشابهی دست زدند که در کمترین زمان ممکن کاربران بی شماری را جذب نمودند.

اینستاگرام از فعال سازی این ویژگی در تمامی سیستم عامل ها خبر داد و افزود: علاوه بر توسعه لایو رومز قرار است ابزارهای جدید دیگری نیز برای مدیریت محتوا  و توسعه قابلیت های صوتی جدیدی را نیز میزبانی کند و به نسخه ماههای آینده اضافه نماید.

کد خبر: ۷۷٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha