۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
جزئیات شرایط سفرهای نوروزی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تشریح کرد

جزئیات شرایط سفرهای نوروزی

رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ویروس جهش یافته کرونا در همه استان‌ها در گردش است. سفرهای نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی کاملا ممنوع و برای سایر شهرها فقط سفرهای ضروری امکان پذیر است.

به گزارش بازار، علیرضا رئیسی در نشست ادامه داد: محموله‌های بعدی هم به زودی به دست ما خواهد رسید تا واکسیناسیون با سرعت انجام شود.

وی گفت: امروز ۶۰ امین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهور و شرکت تمام اعضا برگزار شد. مروری بر وضعیت بیماری در سطح دنیا داشتیم و این مسئله مطرح شد که یکی از نگرانی‌های سازمان جهانی بهداشت این است که با شروع واکسیناسیون این بیم وجود دارد دولت‌ها و مردم به جای تمرکز بر مدیریت کرونا و رعایت شیوه نامه‌ها ذهنشان بر واکسیناسیون متمرکز شود.

رئیسی افزود: واکسیناسیون به تنهایی در این شرایط کوتاه مدت خیلی مفید نخواهد بود، چون تمام مردم دنیا در یک سال واکسینه نخواهند شد و نیاز است ۷۰ درصد مردم دنیا واکسینه شوند تا ایمنی جمعی به وجود بیاید. دغدغه خیلی‌ها این است که مبادا با ورود واکسن از رعایت شیوه نامه‌ها غافل شویم.

وی درباره آخرین وضعیت کرونایی استان‌های مختلف گفت: در مجموع استان‌های مختلف یک روند تقریبا با ثباتی دارند. اگر چه گردش ویروس انگلیسی در اکثر استان‌ها اتفاق افتاده، اما در حال کنترل است. البته خوزستان وضعیت متفاوتی دارد تعداد بیماران بالاست و به دنبال آن مرگ و میرها هم بالا و ممکن است بالاتر هم برود.

رئیسی افزود: خواهش می‌کنیم از مردم خوزستان که دینِ بزرگی بر گردن ما دارندهمچنان شیوه نامه‌ها را رعایت کنند. این عزیزان در نخستین روزهای جنگ با صبوری و شجاعت ایستادگی کردند. ان شاالله در مقابله با این ویروس جهش یافته هم پر قدرت بایستند.

وی گفت: در شادگان در ابتدا میزان بیماری بالا رفت و جزو اولین شهرهایی بود که درگیر ویروس جهش یافته شد، اما به خوبی کنترل شد و الان روند شادگان نزولی است. رئیسی افزود: یکی دیگر از استان‌هایی که نگران آن بودیم چهارمحال و بختیاری است و باید دقت شود مبادا دچار ویروس جهش یافته انگلیسی شود. گردش ویروس زیاد شده است. استان دیگری که نیاز است به دقت مراقبت کنیم قزوین است و باید مراقبت کرد. من امیدوارم با افزایش رعایت شیوه نامه‌ها شاهد کنترل این ویروس باشیم.

وی درباره روند بیماری در استان‌های شمالی اضافه کرد: روند بیماری در استان‌های شمالی رو به کاهش است. اگر چه خطر کاملا رفع نشده است. اگر همین طور شیوه نامه‌ها رعایت شود می‌توانیم شاهد باشیم در استان‌های شمالی به روند نزولی برسیم.

رئیسی درباره آخرین تصمیمات سفرهای نوروزی گفت: در این جلسه بحث تعطیلات نوروز و سفرها مطرح شد. اگر چه وزیر بهداشت پیش از این درباره اینکه سفرها می‌تواند بسیار خطرناک باشد و سبب انتقال ویروس جهش یافته که قدرت سرایت بالایی داشته باشد و اینکه این ویروس اگر از این استان به آن استان منتقل شود و موج جدید شکل بگیرد، خطرناک است گفته است.

وی افزود: باید تا جایی که امکان دارد سفری صورت نگیرد. درست است مردم تحت فشار بوده و هستند. در سال ۹۸ سیل، و در سال ۹۹ کرونا و امسال هم کرونا را داریم. گرچه فشار روحی روانی و خستگی که مردم دارند زیاد است، اما خواهش می‌کنیم تا جایی که امکان دارد این سفرها صورت نگیرد تا امسال را هم بگذرانیم و در سال اینده که واکسیناسیون انجام می‌شود تعطیلات بهتری داشته باشیم که مبادا به خاطر سفرهای چند روزه عزیزانمان در کنار ما نباشند.

وی گفت: طبق بحثی که در ستاد ملی مقابله با کرونا شد، براساس مصوبه این ستاد، شهرهای قرمز و نارنجی سفر کاملا ممنوع است و در سایر شهرهای آبی و زرد سفرهای ضروری با رعایت شیوه نامه‌های سخت گیرانه انجام خواهد شد. البته همچنان تاکید داریم تا جایی که امکان دارد مردم سفر نکنند.

رئیسی افزود: از مردم تشکر می‌کنم به ویژه مردم خوزستان که در این شرایط سخت شیوه نامه‌ها را رعایت می‌کنند. با همکاری همه چندین هفته است وضعیت با ثباتی داریم و ان شاءالله این شرایط ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۷۷٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha