۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۶
آغاز احداث محور سرچم به اردبیل با ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

آغاز احداث محور سرچم به اردبیل با ۴۳۰ میلیارد تومان اعتبار 

اردبیل- مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء، احداث بزرگراه به طول ۴۰ کیلومتر و با قرارداد ۴۳۰ میلیارد تومان آغاز شده است.

محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال‌های گذشته تنها ۲۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی استان دارای ردیف اعتبار ملی بود که با تلاش استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال حاضر تمامی راه‌های مواصلاتی اردبیل از ردیف اعتبار ملی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: با اخذ ماده ۲۵ نه تنها تامین اعتبار برای این پروژه‌ها انجام شده بلکه مطالعات این محورها با مطلوبیت به پیش می‌رود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در حال حاضر اکثر راه‌های استان در حال تبدیل شدن به بزرگراه است و فعالیت‌های چشمگیری را در این حوزه شاهد هستیم.

حیدری ادامه داد: احداث بزرگراه تنها برای راه‌های اصلی و شریانی استان ضروری به نظر می‌رسد و قرار نیست ما همه مسیرهای ارتباطی استان را به بزرگراه تبدیل کنیم بلکه با اولویت محورهای پرتردد و پرترافیک استان در اولویت ارتقا به بزرگراه قرار دارد.

وی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده ما در استان اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز داریم که ۲۰۰ کیلومتر آن هم  اکنون در حال بهره‌برداری است و ۳۳۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال احداث است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۲۳۰ کیلومتر از راه‌های استان برای ارتقا به بزرگراه هنوز به مناقصه نرفته ولی در مجموع تلاش بر این است تا در سال‌های آینده همه ۵۳۰ کیلومتر بزرگراه در حال احداث و یا مطالعه تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

۳۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه نیاز است
حیدری اظهار کرد: برای احداث هر کیلومتر بزرگراه در حال حاضر به ۱۰ تا ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با توجه به در حال احداث بودن ۳۲۰ کیلومتر بزرگراه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است تا این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مسیرها نظیر اردبیل – سرچم با توجه به تعدد تونل‌ها و پل‌های خاص اعتبار مورد نیاز برای توسعه بزرگراه به ازای هر کیلومتر تا ۶۰ میلیارد تومان نیز می‌رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: احداث بزرگراه اردبیل – سرچم با توجه به بالا بودن آمار تردد در اولویت قرار گرفته تا در ۱۷۸ کیلومتر طول این مسیر بزرگراه اجرایی شود.

حیدری گفت: سال گذشته ۹۰ کیلومتر از این مسیر برای ارتقا به بزرگراه در اولویت احداث قرار گرفت که ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این پروژه بود که سعی شد با همت استاندار اردبیل و نمایندگان بخشی از این منابع تامین شود.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته شاهد آغاز عملیات احداث بزرگراه سرچم به سمت اردبیل به طول ۴۰ کیلومتر بودیم که قرارگاه خاتم‌الانبیاء با قرارداد ۴۳۰ میلیارد تومانی این پروژه را اجرایی می‌کند.

احداث بزرگراه نیر- سراب و انتخاب پیمانکار این پروژه در روزهای آینده
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل از احداث بزرگراه نیر – سراب و انتخاب پیمانکار این پروژه در روزهای آینده خبر داد و بیان کرد: احداث تونل دوم حیران و چهارخطه ۲.۳ کیلومتر مسیر نمین به سمت گردنه حیران در حال انجام است که امیدواریم سال آینده به سرانجام برسد.

حیدری به پروژه کلور – درام به طول ۵۳ کیلومتر اشاره و تصریح کرد: جز ۱۸ کیلومتر از این مسیر مابقی پروژه در حال اجرا بود که با پیگیری‌های انجام شده از طریق بانک مسکن قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شود تا احداث ۱۸ کیلومتر کلور – درام به انجام برسد.

وی اظهار کرد: این پروژه دارای ویژگی‌های خاصی است به طوری که در این محور نه تنها گردنه وجود ندارد بلکه به دلیل واقع شدن در مسیر گرمسیری و کاهش طول مسیر تا ۷۰ کیلومتر به مرکز کشور از راه‌های ایمن و مطلوب به شمار می‌رود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به تکمیل زیرگذر پیراقوم خاطرنشان کرد: با حل مشکل تاسیسات زیرساختی در منطقه کمی‌آباد زیرگذر این مسیر نیز اجرایی خواهد شد.

حیدری احداث بزرگراه‌ها در شمال استان را نیز یادآور شد و بیان کرد: چهارخطه سه راهی صحرا – گرمی – بیله‌سوار و پارس‌آباد به مشگین‌شهر بعد از اتمام فازهای اول تا سوم و تهیه نقشه در حال اجرااست که علاوه بر سرعت اجرای بزرگراه گرمی به بیله‌سوار در محور پارس‌آباد به سربند نیز ۷ کیلومتر از مسیر به انجام رسیده و سال آینده ۱۳ کیلومتر بعدی اجرایی خواهد شد.

وی در مورد آغاز احداث محور پرحادثه سربند به مشگین‌شهر به طول ۴۰ کیلومتر گفت: با تامین ۵۲۸ میلیارد تومان اعتبار پیمانکار احداث این مسیر را با جدیت دنبال می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: به رغم افزایش اعتبارات در سال‌های اخیر همچنان به دلیل هزینه بالای توسعه بزرگراه‌ها ما به تخصیص اعتبارات مناسب نیاز داریم تا بتوانیم پروژه‌های در حال اجرا را تکمیل کنیم.

حیدری ادامه داد: به رغم افزایش اعتبار احداث بزرگراه در محور گرمی – بیله‌سوار و سه راهی صحرا از یک میلیارد تومان به ۴۴ میلیارد تومان و در محور اردبیل – مشگین‌شهر از دو میلیارد تومان به ۴۶ میلیارد تومان اما همچنان پیگیر تامین اعتبارات این پروژه‌ها به صورت ملی هستیم.

۵۰۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در اردبیل احداث می‌شود
مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره و تصریح کرد: از اول امسال به صورت جدی و عملیاتی احداث مسکن در قالب این طرح شروع شده به طوری که در شهر اردبیل ۱۱ هزار نفر در گام اول در این طرح ثبت نام کردند که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

حیدری استقبال از این طرح را در سایر شهرها به تعداد یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمان ثبت نام بعد از جمع‌بندی نهایی آمار متقاضیان واقعی اجرای پروژه‌ها در قالب ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برای ثبت نامی‌ها و یک هزار واحد در قالب تفاهمنامه در شهر اردبیل آغاز شد و با همکاری بنیاد مسکن ساخت یک هزار و ۵۰۰ واحد نیز در شهرستان‌های خلخال، کوثر، نیر، نمین، سرعین، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و گرمی شروع شده است.

وی از تامین زمین رایگان برای متقاضیان ۵ هزار واحد مسکن اقدام ملی خبر داد و بیان کرد: برخلاف سایر استان‌ها ما زمین را به صورت رایگان برای متقاضیان تامین کردیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: با توجه به مصوبه مجلس قرار است سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور احداث شود که سهمیه استان اردبیل نیز همه ساله ابلاغ خواهد شد و قطعا در قالب این طرح ثبت‌نام‌های جدید انجام شده تا افراد فاقد مسکن صاحب سرپناه شوند.

پرونده مسکن مهر در اردبیل بسته شد
حیدری به بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان اشاره کرد و گفت: شهریور ماه امسال با تحویل همه واحدهای مسکن مهر پرونده این پروژه برای همیشه در استان اردبیل بسته شد.

وی به نظارت‌های عالیه بر ساخت و سازها اعم از احداث ساختمان‌های دولتی، شخصی‌ساز و ساخت مسکن اقدام ملی اشاره و تصریح کرد: یک نظارت قوی با همکاری نظام مهندسی ساختمان برای طرح‌های مسکن اقدام ملی پیش‌بینی شده تا کیفیت و استحکام بنا را شاهد باشیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: در کنار کنترل و نظارت بر ساخت بناهای دولتی تلاش بر این است تا با همکاری نظام مهندسی بر ساخت و سازهای اشخاص و افراد نظارت اصولی و قاعده‌مند انجام شود تا مشکلی در احداث واحدهای مسکونی به وجود نیاید.

حیدری گفت: چنانچه در این مسیر تخلفی رخ دهد مهندسان ناظر متخلف به مراجع ذیصلاح معرفی شده تا برخورد جدی با آنها انجام شود.

کد خبر: ۷۷٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha