۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری
بلژیک اعلام کرد

استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری

بندر آنتروپ در بلژیک قصد دارد با مجموعه ای از پهپادهای خودران فرآیند عملیات نظارت و بازرسی در سطح بندر را در سال ۲۰۲۲ بهبود ببخشد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، بندر آنتورپ در حال آزمایش پهپادهای خودران برای نظارت بر فعالیت و حفظ ایمنی در سراسر مجموعه بندر است.

بندر آنتروپ برای اولین بار و به صورت آزمایشی، از یک پهپاد خودران در آسمان بندر برای بازرسی و کنترل فعالیت های این بندر استفاده کرد. این بندر در نظر دارد در سال ۲۰۲۱ یک سری آزمایشات را برای استفاده مجموعه های از پهپادهای خودران در سال ۲۰۲۲ انجام دهد.

پروازهای آزمایشی فعلی برای موقعیت ها و شرایط مختلف از جمله بازرسی زیرساخت ها، نظارت و مانیتورینگ، مدیریت حوادث، مدیریت اسکله و تشخیص نشت و آلودگی محیطی درنظر گرفته شده است.  

هدف این آزمایش ها، به کارگیری پهپادهای خودران به عنوان یک ابزار نظارتی در یک محیط واقع بینانه و پیچیده با موانعی متعدد، از ساختمان ها گرفته تا خطوط ولتاژ بالا است تا ظرفیت نظارتی و کنترلی این ابزار جدید مورد ارزیابی قرار گیرد.

آنیک دی ریدر؛ رئیس هیات مدیره بندر آنتروپ می گوید: ما همه تلاش خود را برای ایجاد محیط بندری امن انجام می دهیم چرا که پهپادها در آینده نزدیک برای تحقق این امر ضروری خواهند بود.  

وی ادامه داد: نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار  و بلند مدت بندر بسیار مهم بوده و بندر آنتروپ محیط ایده آلی برای آزمایش و توسعه بیشتر فناوری نوآورانه است.  

طبق گفته مقامات بندر آنتورپ، استفاده از پهپادهای خودران می تواند سهم مهمی در ایمنی عمومی مجموعه بندری داشته باشد که تقریباً ۳۰۰۰۰ هکتار وسعت دارد.  

پهپادها چشم انداز منحصر به فردی را از هوا فراهم می کنند و مسئولین بندر قادر خواهند بود یک منطقه گسترده را به روشی سریع و ایمن مدیریت، بازرسی و کنترل کند.

کد خبر: ۷۷٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha