۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
نظارت بر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای رسیدن به کالای با قیمت مناسب به مصرف کننده
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ عنوان کرد

نظارت بر تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای رسیدن به کالای با قیمت مناسب به مصرف کننده

توانگر، عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس در توئیتی به مصوبه مجلس درباره نظارت بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی برای رسیدن به کالای با قیمت مناسب به مصرف کننده نهایی اشاره کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی توانگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس  در مجلس و رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت:

متاسفانه در سالهای اخیر، شفاف نبودن و عدم نظارت دقیق بر نحوۀ تخصیص، هزینه‌کرد و بازگشت ارز ترجیحی، منشأ نفع نبردن حداکثری مردم از ارز۴۲۰۰ شده بود به نحوی که هم میلیاردها دلار ارز تخصیص داده می‌شد و هم قیمت‌ها افزایش می‌یافت. ⁣

نمایندگان در فرایند بررسی بودجه مصوب کرده‌اند:

نظارت بر نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰تومانی برای رسیدن به کالای با قیمت مناسب به مصرف کننده نهایی

درمواردی که دولت نسبت به تخصیص ارز ترجیحی مبادرت می‌کند، کارگروهی از مسئولان دولتی موظفند سیاستگذاری و فرآیند تخصیص، توزیع و موارد مصرف ارز ترجیحی را به گونه‌ای اجرا و بر آن نظارت کنند که کالاها و خدمات مشمول به‌هنگام، به اندازه و باقیمت متناسب با نرخ ترجیحی ارز به مصرف‌کننده ‌نهایی برسد.

⁣ضمناً بانک مرکزی موظف است به صورت ماهیانه گزارش شفاف اجرای این بند از جمله تصریح بر موارد مصرف و دریافت کنندگان ارز ترجیحی، میزان ارز پرداختی، میزان کالاهای وارداتی یا ارز ترجیحی و قیمت آنها را تهیه و به کمیسیون برنامه و کمیسیون‌های ذیربط مجلس ارائه کند.

کد خبر: ۷۷٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha