۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
توجه به محرومیت زدایی و پروژه‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۰
نایب رییس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

توجه به محرومیت زدایی و پروژه‌های عمرانی در بودجه ۱۴۰۰

نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به محرومیت زدایی و اجرای پروژه‌های عمرانی از اولویت‌های مجلس در بررسی بودجه ۱۴۰۰ بوده است.

به گزارش بازار، علی نیکزاد امروز در نشست خبری به منظور ارائه گزارشی از روند بررسی بودجه ۱۴۰۰ در مجلس اظهار داشت: در حال حاضر لایحه بودجه ۱۴۰۰ در مجلس در حال بررسی است؛ اما متاسفانه اصلاح ساختاری بودجه که مد نظر مقام معظم رهبری بود و به آن شکلی که مجلس می‌خواست اتفاق نیافتاده است.

وی گفت: دولت لایحه بودجه‌ای را به مجلس فرستاد که بنا به دلایل متعددی که قبلاً بیان شده است قابل تایید نبود و رد شد؛ متاسفانه اصلاح ساختار بودجه که کاهش وابستگی بودجه به نفت اتفاق نیافتاد.

نیکزاد گفت: مجلس حجم فروش اوراق و وابستگی به نفت را کاهش داد و مجلس تا جایی که می‌توانست در بخش عملیاتی بودجه کسری آن را جبران کرد.

وی افزود: مجلس اعتبارات تملک دارایی‌های پروژه‌های عمرانی را پس از اصلاح بودجه بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان افزایش داد.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: در بخش افزایش اعتبارات تجهیز و نوسازی مدارس توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته‌ایم.

نیکزاد ادامه داد: مجلس با پرداخت حقوق‌های نجومی با جدیت مقابله کرده است و در خصوص انتظام بخشی به شرکت‌های دولتی مصوباتی داشتیم.

وی در ادامه گفت: مصوبات مجلس در بخش کاهش بدهی‌های دولت نیز در زمینه همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ کمک به صندوق‌های بازنشستگی و تامین اعتبار مورد نیاز برای معلمان؛ همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و افزایش درآمد مالیاتی است.

نایب رئیس مجلس افزود: مالیات بر خانه‌های خالی و مالیات بر خانه‌های لوکس؛ کمک به تولید و اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای حمایت از اشتغال به خصوص کمیته امداد امام و بهزیستی از جمله مصوبات مجلس در روند بررسی بودجه ۱۴۰۰ بوده است.

کد خبر: ۷۷٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha