۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
طلب ۴۵۵ میلیارد ریالی زعفرانکاران خراسان جنوبی پرداخت شد
مدیرتعاون روستایی خراسان‌جنوبی:

طلب ۴۵۵ میلیارد ریالی زعفرانکاران خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند- ضیائیان احمدی، مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: کل مطالبات زعفرانکاران استان به مبلغ ۴۵۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وحید ضیائیان احمدی در گفت و گو با خبرنگار بازار از آغاز خرید توافقی زعفران در خراسان‌جنوبی خبر داد و اظهارکرد: در مرحله نخست، زعفران از نوع دسته را دربیرجند به صورت توافقی خریداری می‌کنیم.

مدیرتعاون روستایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با توجه به افت قیمت زعفران در بازار فعلی، خرید توافقی در مرکز استان با حدود ۵ درصد بیشتر از قیمت کنونی بازار آغاز شده است، بیان‌کرد: با توجه به اینکه قیمت بازار حدود شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است اما در مرکز خرید توافقی زعفران تا ۷ میلیون تومان هم خریداری می‌کنیم.

ضیائیان احمدی با بیان اینکه در حال حاضر خرید زعفران توافقی فقط در مرکز استان انجام می‌شود، افزود: در صورت امکان به‌ جز بیرجند در شهرستان‌های قاین و سرایان هم خرید توافقی انجام شود.

وی با اشاره به مطالبات زعفران کاران در خرید حمایتی گفت: کل مطالبات زعفرانکاران به مبلغ ۴۵۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیرتعاون روستایی خراسان جنوبی در خصوص خرید حمایتی زعفران اظهارکرد: امسال میزان ۳ تن ۹۳۸ کیلوگرم زعفران از کشاورزان هم استانی خریداری شده است.

ضیائیان احمدی با بیان اینکه استقبال کشاورزان هم استانی از این طرح نسبت به سال گذشته ۶۵ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است، بیان‌کرد: خرید حمایتی زعفران طبق ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی در دو نوع زعفران نگین به مبلغ ۱۳۰ میلیون ریال و زعفران پوشال مرغوب به مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال خریداری شده است.

کد خبر: ۷۷٬۱۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha