۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
مسیر تولید باید هموارتر شود/ لزوم تسریع در مراحل رسیدگی به مشکلات بخش تولید
استاندار آذربایجان‌ شرقی:

مسیر تولید باید هموارتر شود/ لزوم تسریع در مراحل رسیدگی به مشکلات بخش تولید

تبریز- استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر ضرورت حمایت جدی از تولیدکنندگان و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، گفت: در کنار افزایش نظارت‌ها و کنترل‌ها، مسیر تولید نیز باید هموارتر شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات صنایع غذایی استان در محل استانداری آذربایجان شرقی، با بیان اینکه صنایع غذایی و دارویی از جمله صنایع پیشرو استان هستند، افزود: تولید استاندارد و ارتقای کیفیت این صنایع جز دغدغه‌های مدیران اجرایی و دستگاه‌های نظارتی است.

وی با اشاره به اینکه گاه به دلیل اختلاف نظر و یا متفاوت بودن آزمایشگاه‌ها این صنایع با مشکلاتی مواجه می‌شوند، ادامه داد: بر همین اساس از مجموعه دستگاه‌هایی که ناظر و مجری این صنایع هستند جهت بررسی و رفع مشکلات در این جلسه دعوت شده است.

پورمحمدی هدف از این جلسه را افزایش دقت نظارت‌ها به گونه‌ای که به تولید و کیفیت محصولات لطمه وارد نشود، عنوان کرد و گفت: مراحل رسیدگی به مشکلات این واحدها نیز باید کوتاه‌تر شود.

وی تأکید کرد: محصولات دارویی و پزشکی در کمیته انطباق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بررسی و رسیدگی شود تا روند رسیدگی و تعداد پرونده‌ها کاهش یابد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر پرونده‌ای دارای مشکلی فراتر از کمیته انطباق باشد باید در کمیته ماده ۴۲ استاندارد مطرح و بعد از جمع‌بندی اگر قابل چشم‌پوشی نیست و جرمی اتفاق افتاده باید در دستگاه قضایی مطرح شود.

در این جلسه مدیران واحدها و صنایع تولیدکننده مواد غذایی نیز مسائل و مشکلات این صنعت را مطرح کردند.

کد خبر: ۷۶٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha