۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
طرح های دانش بنیان موجب شکوفایی اقتصاد سیستان و بلوچستان می شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

طرح های دانش بنیان موجب شکوفایی اقتصاد سیستان و بلوچستان می شود

چابهار - سعیدی، نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس گفت: طرح های دانش بنیان و پژوهش های کاربردی موجب شکوفایی اقتصادی استان سیستان و بلوچستان می شود.

معین الدین سعیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: در دنیای امروز برای توسعه اقتصادی هر منطقه ای، نیاز به اجرای مطالعات و طرح های دانش بنیان است تا از این طریق جهش اقتصادی در آن منطقه محقق شود.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تهیه نسخه محلی توسعه اقتصادی، گفت: تکیه بر ظرفیت های محلی و طرح های پژوهشی مطابق با واقعیت منطقه، بستر را برای رشد و توسعه فراهم می کند.

وی افزود: مراکز دانشگاهی و محققان برجسته این دانشگاه ها باید به پژوهش های کاربردی در منطقه  بپردازند و ایده ها و طرح هایی را ارائه دهند که اشتغال، تولید، خودباوری، کارآفرینی و رشد اقتصادی را در استان سیستان و بلوچستان عملیاتی کند.

سعیدی با اشاره به ظرفیت های توریستی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طرح توسعه سواحل مکران، توسعه راه آهن، بهره برداری از معادن و ظرفیت های شیلاتی راهگشای مشکلات اقتصادی منطقه است.  

کد خبر: ۷۶٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha