۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
سربلندی هوانوردی ایران با متخصصان داخلی
راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد

سربلندی هوانوردی ایران با متخصصان داخلی

اسفندیاری، راهبر عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، برنامه‌ریزی و نیازسنجی برای اجرای پروژه‌های فرودگاهی و ایجاد رویکرد مناسب را ضروری عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی که با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران کل ستادی و به صورت وبینار با حضور مدیران فرودگاه‌های کشور برگزار شد، افزود: امسال با وجود بحران کرونا و تحریم‌ها با همکاری واحدهای مختلف و سیاست‌گذاری مناسب، پروژه‌های مهمی افتتاح شده است.

اسفندیاری گفت: پیش از اجرای هر پروژه و هزینه کرد درآمدها در ساخت ترمینال و باند جدید و تطویل باند و حتی پروژه‌های هوانوردی باید برنامه‌ریزی و نیازسنجی انجام شود تا رویکرد مناسبی داشته باشد.

اسفندیاری همچنین گفت: اگر رویکرد همراه با شیوه مناسب نباشد و ساختار مناسبی نداشته باشیم، کار به درستی پیش نمی‌رود و باید در تعریف پروژه‌ها نتیجه را در نظر بگیریم و تحقق افزایش عملکرد را در اولویت قرار دهیم.

همچنین در این همایش، محمد امیرانی، عضو هیئت مدیره و راهبر حوزه عملیات هوانوردی با تاکید بر اینکه سال ۹۹ با وجود مشکلات ناشی از بحران کرونا و تحریم‌ها شاهد سربلندی حوزه‌های هوانوردی شرکت بوده‌ایم این افتخار آفرینی را نتیجه استفاده از توان متخصصان داخلی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ابتدای امسال با موج عظیم شیوع کرونا مواجه بودیم که اولین دغدغه ما سرپا نگه داشتن عملیات هوانوردی و حفظ سلامت کارکنان بود، افزود: خوشبختانه با وجود مشکلات در ۱۲ ماه گذشته تمام عملیات ناوبری بدون خلل انجام شده و توانسته‌ایم با استفاده از توان داخلی پروژه‌های مهمی را به انجام رسانیم.

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به راه اندازی نخستین برج موبایل فرودگاهی کشور با انعقاد تفاهمنامه میان شرکت و صاایران از انعقاد تفاهمنامه همکاری با صاشیراز برای نصب و راه اندازی سامانه‌های DME ساخت داخل خبر داد و گفت: به زودی تفاهمنامه‌ای نیز برای راه اندازی سامانه سوئیچینگ ساخت داخل منعقد می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های واحدهای مختلف ستاد و فرودگاه مهرآباد در نوسازی اتوماسیون و سوئیچینگ این فرودگاه افزود: از جمله دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال جاری می‌توان به نصب سامانه DME فرودگاه کرمان، فراهم شدن زمینه راه اندازی سایت رادار تنگریز فارس برای افتتاح در سال ۱۴۰۰، تامین تجهیزات موردنیاز آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما با استفاده از توان داخلی از جمله تحویل ۱۹ کفساز، تحویل ۱۰۰ دستگاه کمک بازرسی به فرودگاه‌ها و اجرای پروژه‌های متنوع مخابراتی فناوری اطلاعات هوانوردی از جمله راه اندازی FIDS جدید، به روز رسانی نرم افزار BPMS و راه اندازی نرم افزار بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اشاره کرد.

امیرانی با اشاره به پیش بینی ادامه روند کاهش پروازها و درآمد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به دلیل بحران کرونا در سال ۱۴۰۰ اظهار امیدواری کرد: با همت مدیران و متخصصان هوانوردی موانع و مشکلات موجود برطرف شود.

همچنین علی رستمی، عضو هیات مدیره و راهبر حوزه برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی در این همایش با بیان اینکه امسال با برنامه‌ریزی صحیح و اختصاص اعتبار و منابع لازم شاهد اجرا و بهره برداری پروژه‌های مهم هستیم، عنوان کرد: در شرایط دشوار از جمله بحران کرونا اهمیت برنامه ریزی روشن‌تر می‌شود و امیدواریم بتوانیم با توجه هرچه بیشتر به این مهم شاهد مدیریت مطلوب منابع انسانی و مالی باشیم.

رستمی با اشاره به انجام مطالعات تدوین برنامه راهبردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در صورت اجرای این برنامه راهبردی می‌توانیم شاهد تحقق اتفاق‌های مطلوب درسال آینده باشیم.

وی همچنین بر ضرورت برنامه‌ریزی جدید برای استفاده از حداکثر ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد منابع درآمدی بیشتر عنوان کرد: در این خصوص می‌توان از ظرفیت‌های جدیدی که با تغییر موادی از قانون ایجاد شده استفاده کرد.

رستمی همچنین با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی فرودگاه‌ها گفت: در آینده نزدیک این طرح ابتدا در فرودگاه‌های بین المللی و سپس در سایر فرودگاه‌ها اجرایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه اجرای به موقع پروژه‌های عمرانی نوعی سرمایه گذاری و ایجاد ظرفیت جدید محسوب می‌شود، تاکید کرد: باید دستورالعملی برای نظارت مستمر در مدیریت هزینه‌ها تدوین شود.

کد خبر: ۷۶٬۴۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha