۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
احداث آزادراه چیلات- نجف نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

احداث آزادراه چیلات- نجف نیازمند ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: احداث آزادراه چیلات- نجف نیازمند سه‌هزار میلیارد تومان اعتبار است.

علی اصغر کاظمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پروژه آزادراه چیلات- نجف را از جنوب استان ایلام در برنامه قرار دادیم و با توجه به فاصله ۲۵۰ کیلومتری که از طریق مرز چیلات استان با نجف اشرف وجود دارد، این آزادراه را از پل زال و سپس دهلران و مرز چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر تعریف کردیم. 

وی افزود: با پیگیری‌های مستمر قرار شد، چهار بانک ملی، ملت، سپه و پارسیان در این پروژه مشارکت ۴۰ درصدی داشته باشند و دولت و بخش خصوصی نیز هر کدام ۳۰ درصد مشارکت کنند، لذا تفاهم‌نامه این آزادراه در هفته‌های گذشته نهایی شد و بر اساس این تفاهمنامه، پیگیری لازم را برای اخذ مجوز ماده ۲۳ قانون برنامه ششم پیگیری کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام همچنین گفت: به دنبال این تفاهم‌نامه مطالعات توجیهی تهیه و گزارش لازم با امضای وزیر راه و شهرسازی و تاییدیه‌های محیط زیست و پدافند غیرعامل به‌عنوان یکی از معدود طرح‌های جدید در لایحه بودجه ۹۹ تعریف شد.

کاظمی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه احداث این مسیر ۱۲۶ کیلومتری نیازمند اعتبار سه هزار میلیارد تومانی بود و بر اساس بازنگری‌هایی که انجام شد این عدد مقداری کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: برای ساخت این پروژه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور فراخوان خود را اعلام و شش سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای اجرای پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند که مراحل ارزیابی این سرمایه‌گذاران در دست انجام و برنامه ساخت این آزادراه نیز پنج ساله در نظر گرفته‌ شده است اما امکان کاهش این مدت به دو تا سه سال وجود دارد.

وی در خصوص زمان و نحوه بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاران این پروژه گفت: مطالعات و جداول درآمد-هزینه پروژه تهیه و بر اساس اعدادی که پیش‌بینی شده است، در سال هشتم بازگشت سرمایه را برای این پروژه خواهیم داشت.

کد خبر: ۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha