۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
افتتاح پست برق شهرک صنعتی خرمدشت با حضور وزیر صمت/ نیاز به اعتبار ۴۵۰میلیارد تومانی برای تامین برق واحدهای صنعتی قزوین
گزارش خبری؛

افتتاح پست برق شهرک صنعتی خرمدشت با حضور وزیر صمت/ نیاز به اعتبار ۴۵۰میلیارد تومانی برای تامین برق واحدهای صنعتی قزوین

قزوین- فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی در همه جای دنیا وابسته به تامین زیرساخت هایی است که برق از اصلی ترین این زیرساخت هاست که بر همین اساس هرساله پست های برق برای تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی کشور احداث می شود.

بازار؛ گروه استان ها: ۴ هزار واحد تولیدی مستقر در ۱ شهر، ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی در استان قزوین برای فعالیت های صنعتی و تولیدی خود  نیازمند زیرساخت هایی هستند که در شرایط کنونی « تامین برق» از اصلی ترین این زیرساخت هاست.

تا همین چند سال اخیر تامین برق در بسیاری از بخش ها یک چالش اصلی محسوب می شد و بسیاری از فعالین واحدهای تولیدی و صنعتی همواره با مشکلاتی نظیر کمبود برق و خاموشی های پیاپی مواجه بودند اما با تلاش های انجام شده و احداث پست های برق در جوار شهرک های صنعتی در سراسر کشور این مشکلات تا حد زیادی مرتفع شده است.

طی چند سال گذشته در استان قزوین نیز مشکلات برق واحدهای صنعتی به عنوان یکی از دغدغه ها از سوی تولید کنندگان مطرح بوده است که با تلاش های انجام شده از سوی مسئولین تا حد زیادی این مشکل رفع شده است.

 علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در حاشیه سفر یکروزه خود به استان قزوین از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان تاکستان قزوین بازدید کرد.

در این بازدید وزیر صمت با کارگران و کارفرمایان این شهرستان دیدار کرد و تعدادی از پروژه های صنعتی و تولیدی این شهرستان را افتتاح و کلنگ زنی کرد.

پست برق ۶۳ کیلو ولت شهرک صنعتی خرمدشت با حضور وزیر صمت به بهره برداری رسید
علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسمی که با حضور علی رسولیان رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، عیسی قبادی معاون سیاسی، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین ملی و استانی  در شهرستان تاکستان قزوین برگزار شد ،پست برق ۶۳/۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی خرمدشت را افتتاح کرد.

اجرای این طرح در یک برنامه زمانی ۲۴ ماهه و با اعتباری ۴۵ میلیارد تومانی به سرانجام رسیده است.

این پست برق برای تامین دیماند مشترکین شهرک صنعتی خرمدشت و ایجاد زیرساخت لازم برای اتصال واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک به شبکه برق کشور با ۴۵ میلیارد تومان.اعتبار ساخته شده است

تامین برق مورد نیاز شهرک های صنعتی قزوین نیازمند ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار است
خلجی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان در ادامه این مراسم با اشاره به میزان برق مورد نیاز واحدها و شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: قزوین با دارا بودن ۱۷ شهرک صنعتی به بیش از ۸۰۰ مگاوات ظرفیت برق نیاز دارد که با برنامه ریزی های انجام شده طی ۴ سال برای استان قزوین اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با راه اندازی پست برق جدید شهرک صنعتی خرمدشت بخشی از نیاز موجود در این حوزه رفع می شود ولی همچنان برای تامین برق این شهرک صنعتی نیازمند تامین برخی از زیرساخت ها هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان عنوان کرد: این شهرک صنعتی با بیش از ۳ هزار هکتار وسعت برای فعالیت واحدهای صنعتی و تولیدی به ۵۰۰ مگاوات برق نیاز دارد.

وی گفت: با این وجود تلاش برای تامین برق مورد نیاز در این شهرک همچنان ادامه دارد و با احداث این پست برق بخشی از نیاز موجود مرتفع می شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان گفت: برای اجرای طرح های تامین انرژی برق در این شهرک های صنعتی در استان قزوین به بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در طی یک برنامه ۴ ساله بتوانیم پست های برق مورد نیاز استان را احداث کنیم.

پست برق شهرک های صنعتی حکیمیه و شال احداث می شود
خلجی گفت: تامین پست های برق مورد نیاز برای فعالیت واحدهای صنعتی به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی برای فعالیت در عرصه های تولید در راس امور قرار دارد و در تلاشیم تا همه نیاز موجود در یان بخش را تامین کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا برای سال آینده تفاهم نامه هایی برای احداث پست برق در دو شهرک صنعتی حکیمیه و شال نیز امضا شده است و امیدواریم به زودی بتوانیم شاهد رفع مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران فعال در این شهرک های صنعتی باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان خاطرنشان کرد: همچنین ظرفیت سازی در پست برق شهرک صنعتی کاسپین نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی با افزایش ظرفیت نیروگاه های تجدید پذیر نیاز شهرک های صنعتی استان مدیریت می شود.

۵۰ درصد انرژی مصرفی کشور در صنایع هزینه می شود
خلجی افزود: هم اکنون ۵۰ درصد انرژی مصرفی کشور در بخش صنعت هزینه می شود که با ایجاد نیروگاه های تجدید پذیر بتوانیم بخشی از این نیاز را تامین کنیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون دو برابر نیاز کشور ظرفیت ایجاد شده است و تلاش میکنیم تا برق مورد نیاز واحدهای صنعتی را تامین نماییم.

۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پست برق سه شهرک صنعتی در قزوین  نیاز است
حمید رضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین نیز در ادامه این مراسم با اشاره به احداث پست برق در شهرک های صنعتی استان قزوین اظهار داشت: شهرک های صنعتی شال،  حکیمیه و کاسپین امروز نیازمند احداث پست های برق جدید هستند چرا که با سرمایه گذاری های تازه و شروع به کار واحدهای صنعتی و تولیدی نیاز این شهرک ها نیز تا حدی به برق افزایش یافته است.

وی بیان کرد: برای هر یک از این شهرک های صنعتی نیازمند احداث پست های ۶۳ مگاواتی هستیم که برای هرکدام از این پست های برق ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای احداث این ۳ پست برق ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تفاهم نامه های امضا شده نیمی از این هزینه ها قابل تامین است.

شهرک های صنعتی قزوین با سابقه و پشتوانه غنی از تجربه و تخصص امروز نیازمند حمایت برای توسعه و بالندگی است که تامین برق مورد نیاز برای واحدها یکی از قطعات این پازل محسوب می شود که به نظر می رسد با همت همگانی مسئولین پازل توسعه در شهرک های صنعتی قزوین در حال تکمیل است.

کد خبر: ۷۶٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha