۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
تجارت خارجی ایران به ۵۷ میلیارد دلار رسید
وزیر صمت گفت:

تجارت خارجی ایران به ۵۷ میلیارد دلار رسید

قزوین- وزیر صمت گفت: تجارت خارجی ایران در ۱۰ ماهه امسال به ۵۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی در ادامه سفر به قزوین ظهر امروز شنبه با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.

وزیر صمت در این دیدار گفت: امروز افتخار  می کنیم با کمک نخبگان و مهندسان توانمند کشورمان گیربکس شش سرعته در قزوین ساخته شده و روزانه ۴۰۰ عدد از آن در خودروی رانا به کار گرفته می شود و به زودی به سمت تولید گیربکس اتوماتیک خواهیم رفت.

وی گفت: تحریم ها باعث شده امروز به خودباوری برسیم و فشار تحریم ها سرعت دست یابی به خودباوری را تسریع کرده است.

رشد ۶۵ درصدی درصنعت را تجربه کردیم
رزم حسینی بیان کرد: در شرایط تحریم و کرونا خوشبختانه رشد ۶۵ درصدی در صنعت را تجربه کردیم و در شرایطی که اقتصاد و جهان از کرونا ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار خسارت دید اما ما در ایران نه قحطی و نه بحران داشتیم.

وزیر صمت افزود: امروز بیشتر شرکتها صادرات محور شده اند هر چند به دلیل نوسان ارز با گرانی و تورم مواجهیم اما موفقیت هایی هم داشته ایم به طوری که امروز به صادر کننده فولاد و تولید شاخص پتروشیمی رسیده ایم.

وی گفت: با خروج شرکت های خارجی امروز در تولید لوازم خانگی به شاخص های کیفی و کمی رسیده ایم که افزایش  ۶۰ درصدی تولبد تلویزیون از آن جمله است.

رزم حسینی افزود: با همه شرایط سخت تحریم بیش از ۵۷  میلیارد دلار  تجارت بین المللی داشتیم و امیدواریم اوضاع در سال آینده بهتر شود و در سایر عرصه ها نیز به خودباوری برسیم.

وی افزود: برای تحقق توسعه متوازن باید شرکت های صنعتی که دنبال تولید هستند برای توسعه کسب و کارها در مناطق روستایی و محروم مشارکت کنند و خیران توسعه در منلطق محروم و روستایی باشند.

رزم حسینی افزود: صنعتگران علاقمند می توانند به  سمت توانمندسازی مردم مناطق محروم بروند و به شرکت هایی که داوطلب باشند ماموریت می دهیم در روستاها کسب و کار راه اندازی کنند که این کار در  کرمان، خراسان جنوبی، یزد و اصفهان هم اجرا شده است.

وزیر صمت بیان کرد: با تعاملی که در استان قزوین وجود دارد برای پشتیباتی از فرهنگ اقتصاد مقاومتی باید نهضت کسب و کار در روستاها و مناطق محروم با کمک صنعتگران راه اندازی شود.

کد خبر: ۷۶٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha