۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
 ۶۳ هزار تن کود شیمیایی در آذربایجان غربی توزیع شده است
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی:

۶۳ هزار تن کود شیمیایی در آذربایجان غربی توزیع شده است

ارومیه- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی از توزیع بیش از ۶۳ هزار تن کود شیمیایی در استان طی ۱۰ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا قربانی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به توزیع بیش از ۶۳ هزار تن کود شیمیایی در استان گفت: آذربایجان غربی قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور است که برای حفظ این جایگاه، کودهای شیمایی به منظور تقویت خاک، حاصلخیزی زمین و مبارزه با آفات میان کشاورزان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: میزان سهمیه کود شیمیایی آذربایجان غربی به میزان ۹۴ هزار و ۵۳۹ تن است که ۶۷ درصد این سهیمه بین کشاورزان توزیع شده است. 

قربانی میزان کود توزیع شده را نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دارای رشد ۱۵ درصدی دانسته و گفت: مقدار ۱۵ هزار تن کود فله ارسالی از مبادی، در انبارهای استان نیز کیسه گیری شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان افزود:  از این میزان کود توزیعی ، ۴۴ هزار و ۲۵۰ تن کود ازته، ۱۵ هزار و ۳۹ تن کود فسفاته و چهار هزار و چهار تن کود پتاسه است.

قربانی با بیان اینکه، کشاورزان کود بهاره و پاییزه مورد نیاز زمین‌های زراعی و باغی خود را فقط از مراکز مجاز تهیه کنند، افزود: کشاورزان کود مورد نیاز خود را از کارگزاری‌های رسمی شرکت خدمات حمایتی شامل تعاونی‌های روستایی و بخش خصوصی تهیه کنند.

کد خبر: ۷٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha