۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
دانشگاه ها مکلف به واریز ۲۰۰ میلیاردی بازپرداخت وام های دانشجویی به خزانه شدند
در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰؛

دانشگاه ها مکلف به واریز ۲۰۰ میلیاردی بازپرداخت وام های دانشجویی به خزانه شدند

نمایندگان خانه ملت، دانشگاه ها را موظف به بازپرداخت وام های دانشجویی از سال ۸۵ تا ۹۹ تا سقف دو هزار میلیارد ریال به خزانه جاری کل کشور کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۶ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با بند "الف" و "ب" تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه، درباره بازپرداخت وام های دانشجویی از سوی دانشگاه ها به خزانه کل کشور موافقت کردند.

بنابراین گزارش در بند الف تبصره ۹ ماده واحده این لایحه آمده است؛ به دانشگاهها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارکهای علم و فناوری اجازه داده می‌شود با تصویب هیأت امنای خود تا سقف عملکرد درآمد اختصاصی سال ۱۳۹۹ نسبت به أخذ تسهیلات از بانکها از محل توثیق اموال در اختیار خود اقدام کنند و در جهت تکمیل طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود با اولویت ساخت، خرید و تکمیل خوابگاههای متأهلین به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته موضوع بند (پ) ماده (۱۰۳) قانون برنامه ششم توسعه استفاده و نسبت به بازپرداخت اقساط از محل درآمد اختصاصی خود اقدام کنند.

همچنین در بند ب تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است: صددرصد (۱۰۰%) وجوه اداره‌شده پرداختی از محل بازپرداخت وامهای شهریه دانشجویی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۳۹۹ تا سقف دو هزار میلیارد (۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز می‌شود.

کد خبر: ۷۵٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha