۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
یک ششم نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران مازندران در داخل استان تولید می‌‎شود
معاون امور دام جهاد کشاورزی مازندران:

یک ششم نهاده‌های دامی مورد نیاز دامداران مازندران در داخل استان تولید می‌‎شود

ساری- احمدی، معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کمبود نهاده‌های دامی گفت: فقط یک ششم نهاده‌های دامی مورد نیاز در داخل استان تولید می‌شود.

احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار درباره مشکل تامین نهاده های دامی در مازندران اظهار داشت: با توجه اینکه مازندران در تولید گندم ظرفیت قوی ندارد از این رو در تولید سبوس گندم و استحصال آن ضعف دارد.

وی با اظهار اینکه فقط یک ششم نیاز دامداران به سبوس گندم در استان تامین می شود، افزود: سعی کردیم با ورود نهاده های جو، ذرت و کنجاله سویا از برخی استان ها بخشی از مشکلات کمبود نهاده های دامی را در استان رفع کنیم.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: برنامه دولت این است که با برنامه ریزی و شناسنامه دار کردن دام ها،نسبت به تامین نهاده های دامی اقدام کند زیرا حق آنان این است که از نهاده های دامی با ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره مند شوند.

احمدی تصریح کرد: مازندران از استان های برتر و تامین کننده پروتئین کشور محسوب می شود ولذا باید نسبت به تامین نیازهای فراروی اقدام کنیم.

وی ادامه داد: سه میلیون راس دام سبک و۷۰۰ هزار راس دام سنگین در استان وجود دارد که سهم عمده ای در تولید فرآورده های دامی دارد.

کد خبر: ۷۵٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha