۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
برنامه سازگاری گلستان با کم آبی تدوین شد
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:

برنامه سازگاری گلستان با کم آبی تدوین شد

گرگان- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: برنامه سازگاری با کم آبی استان گلستان شامل چهار بخش تدوین شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای گلستان سید محسن حسینی درباره ارائه گزارشی از بخش‌های مختلف سند سازگاری گلستان با کم آبی اظهار کرد: برنامه سازگاری با کم آبی استان گلستان شامل چهار بخش ارائه وضع موجود، اقدامات انجام شده، برنامه سازگاری با کم آبی و پیشنهادات تدوین شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان افزود: در استان گلستان دو و نیم میلیارد متر مکعب آب تجدید پذیر سالانه داریم و از طرفی دو میلیون نفر جمعیت داریم سرانه هر نفر در طول سال سرانه هر نفر هزار و ۲۵۰ متر مکعب برای مصارف شرب، بهداشت و صنعت و محیط زیست است.

وی بیان کرد: استان گلستان نسبت به استان های مجاور خود کم آب است و باید میزان آب مصرفی را با آب موجود متعادل کنیم.

حسینی گفت: مقرر شد بخشی از آب مورد نیاز تا سال ۱۴۰۵ به ویژه در بخش صنعت، شرب و همچنین آبزی پروری از دریا تخصیص پیدا کند که بخشی از آن با شیرین سازی و بخشی نیز بدون شیرین سازی تامین شود.

مدیرعامل آب منطقه ای تصریح کرد: در حال حاضر آبخوان های استان ۱۶ میلیون متر مکعب کسری مخزن دارند که باید به تعادل برسد. از طرفی برای اینکه به آب قابل برنامه ریزی برسیم باید ۱۰۰ میلیون متر مکعب دیگر تا پایان سال ۱۴۰۵ هم صرفه جویی کنیم که با برنامه ای که ارائه شد بتوانیم با صرفه جویی توسط شرکت آب منطقه ای، سازمان جهاد کشاورزی، صمت، منابع طبیعی و آب فاضلاب در انتهای ۱۴۰۵ به حالت تعادل و میزان ۱۱۶ میلیون صرفه جویی برسیم.

کد خبر: ۷۵٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha