۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶
عزم راسخ مجلس یازدهم برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد

عزم راسخ مجلس یازدهم برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

عنابستانی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم گفت: مجلس تمام تلاش خود را کرده تا متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۰ تصویب و اجرایی شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسازن سازی حقوق بازنشستگان از اوایل سال جاری با متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری توسط سازمان برنامه و بودجه کلید خورد و با اعتراضات متعدد بازنشستگان تامین اجتماعی در طی یکسال گذشته همراه بود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر بخش بسیاری از بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، سازمان تامین اجتماعی با توجه به اینکه سازمانی مردم نهاد است هر طرحی که انجام و منجر به هزینه‌های مادی شود باید خود تامین کننده منابع آن باشد.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به روشی غیر از متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری اعمال شد، این مطالبه بحق از طرف بازنشستگان تامین اجتماعی است که تاکنون به مرحله اجرای شدن درست نرسیده و شاهد اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: دولت مبلغی بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به این سازمان بیمه گر دارد که رقم بسیار بالایی است. دولت ادعا می‌کند که فقط ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهی دارد، اختلاف دولت و این سازمان بیمه گر مردم نهاد بر سر میزان بدهی موجود است. با تمام این تفاسیر رقم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان هم رقم بسیار کلانی است که در بودجه سال جاری بخشی از این بدهی در نظر گرفته شده است. امیدوارم همین میزان که در بودجه آورده شده به سازمان پرداخت شود و باقی بدهی در قالب تهاتر از دارایی‌های دولت به سازمان پرداخت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس یازدهم در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون تلفیق تمام تلاش خود را کرده تا متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای سال ۱۴۰۰ تصویب و اجرایی شود. خواسته اقشار ضعیف جامعه علی الخصوص بازنشستگان در اولویت مجلس است، بی‌شک اجرایی شدن درست همسان سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار نمایندگان این دوره است.

کد خبر: ۷۵٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید TR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
      0 0
      ببین ما بازنشستگان چقد بیچاره شدیم که عنابستانی که به نماینده قانون سیلی میزنه حالا پشتیبان حقوق ما شده ،این نشون میده چقد مجلس ریاکاره، شما همینطور به فکر سرگرم کردن مردم باشید