۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴
 سه چهارم مرکبات شب عید کشور در مازندران ذخیره سازی می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد:

سه چهارم مرکبات شب عید کشور در مازندران ذخیره سازی می‌شود

ساری - رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سه چهارم پرتقال شب عید کشور برای تنظیم بازار در استان ذخیره سازی می شود.

عزیزالله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار، نقش تنظیم بازار را در رونق محصولات کشاورزی مهم برشمرد و گفت: از مجموع ۴۰ هزار تن پرتقال شب عید کشور ۳۰ هزار تن در استان مازندران ذخیره سازی می شود.

وی با اشاره به تلاش های انجام شده برای کاهش قیمت پرتقال در استان مازندران گفت: عده ای سودجو در تلاش هستند تا محصولات کشاورزان را به قیمت ناچیزی بخرند ولی با تدبیر ستاد تنظیم بازار استان قیمت ها رو به افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه صادرات را از جمله برنامه های حمایتی از محصولات مرکبات در استان برشمرد و گفت: امسال بیشترین میزان مرکبات کشور به میزان ۶۰ هزار تن توسط باغداران و صادرکنندگان مازندران صادر شده و این میزان تا پایان سال قطعا دوبرابر می شود.

شهیدی فر با اظهار اینکه صنعت باغداری با محوریت صادرات می تواند در رونق کشاورزی  باغداری مهم باشد گفت: باید مرکبات استان به بازارهای هدف و کشورهای همسایه راه یابد.

وی با اشار به توانمندی های استان مازندران در تولید کیوی و مرکبات و صادرات این محصولات گفت: با توجه به الحاق اتحادیه اوراسیا باید از ظرفیت این اتحادیه برای توصعه صادرات محصولات کشاورزی بهره بریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران کاهش تعرفه مرکبات در اتحادیه اوراسیا را زمینه ای برای توسعه صادرات دانست و گفت: امیدواریم تعرفه های گمرکی نیز برای صادرات محصولات کشاورزی کاهش یابد.

سالانه ۲.۵ میلیون تن مرکبات در مازندران تولید می شود.

کد خبر: ۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha