۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
افزایش تاب‌آوری شبکه برق با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان داخلی
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی عنوان کرد

افزایش تاب‌آوری شبکه برق با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان داخلی

حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: می‌توانیم تاب‌آوری شبکه را با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان داخلی افزایش دهیم.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، همایون حایر امروز دوشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس منطقه‌ای سیرد، با اشاره به اینکه این کنفرانس منطقه‌ای به عنوان یکی از موفق‌ترین و تخصصی‌ترین رویدادهای علمی بخش توزیع برق، باعث ثمرات بسیاری برای کشور شده است، خاطرنشان کرد: به طور مثال موضوع تاب‌آوری برای اولین بار در این کنفرانس و در قالب یک مقاله مطرح شد که اکنون با توجه به دیدگاه‌های ارائه شده در همان مقاله، این موضوع در صنعت برق در حال پیگیری است.

وی برگزاری کنفرانس منطقه‌ای سیرد را باعث افزایش جایگاه صنعت برق ایران در منطقه و دنیا دانست و گفت: ایران در سال‌های گذشته بیشترین تعداد مقاله‌ها را در میان همه کشورها به کنفرانس بین‌المللی سیرد ارسال کرده است.

حایری از ارتقای سطح مهندسی توزیع برق کشور به عنوان دیگر اثر کنفرانس سیرد یاد کرد و با اشاره به موضوع هوشمندسازی در صنعت برق اظهار داشت: هوشمندسازی که یک نمونه آن در مرکز پایش صنعت برق قابل مشاهده است، می‌تواند قابلیت مانیتورینگ شبکه را افزایش و مدیریت آن را بهبود ببخشد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی همچنین افزایش رقابت میان شرکت‌های توزیع را نیز به عنوان دیگر آثار این کنفرانس برشمرد و افزود: کاهش تلفات از جمله نمودهای بارز رقابت میان شرکت‌های توزیع به‌شمار می‌رود که با رقابت در سایه همراهی حاصل شد.

کد خبر: ۷۵٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha