۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷
بیشترین رشد صادرات در خشکبار، گیاهان دارویی و محصولات معدنی بوده است
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

بیشترین رشد صادرات در خشکبار، گیاهان دارویی و محصولات معدنی بوده است

زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: اخذ تعهد ارزی، تجارت ایران را از ریل خارج کرد از این رو آماده رفع مشکلات صادرکنندگان در حوزه تعهد ارزی هستیم.

به گزارش بازار، حمید زادبوم در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران، به پرداخت مشوق‌های صادراتی در سال جاری اشاره کرد و افزود: هر گونه مقررات زاید بر تجارت مثل دریافت تعهد ارزی، تجارت ایران را از ریل و مسیر رشد خارج خواهد کرد از این رو آمادگی رفع مشکلات تعهد ارزی را داریم.

وی اضافه کرد: فلسفه ایجاد تحریم علیه ایران کمرنگ کردن تعامل ایران با دنیا است و صادرکنندگان و واردکنندگان در نوک پیکان این تحریم‌ها و محدودیت‌ها قرار دارند.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در سال قبل بیش از ۴۱ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی به ثبت رسید که از ۲۲ فروردین ۹۷ تا پایان آذرماه ۹۹ بیش از ۶۳ میلیارد یورو صادرات صورت گرفته که ۴۰ میلیارد یورو آن به چرخه اقتصادی برگشته است.

وی افزود: بیشترین رشد صادرات امسال در خشکبار، گیاهان دارویی، محصولات دارویی و محصولات معدنی بوده است البته در ده ماهه امسال ۲۰ درصد افت صادرات را تجربه کردیم که بخشی از آن به شیوع کرونا برمی گردد.

زاد بوم ادامه داد: در حال تبدیل موافقتنامه تجارت ترجیحی با اوراسیا و تبدیل آن به توافق نامه تجارت آزاد با اوراسیا هستیم.

وی گفت: برای حمایت از صادرات، امسال ۴ درصد از نرخ بهره صادرکنندگان را پرداخت می‌کنیم و پرداخت ۵۰ درصد از هزینه حمل هوایی کالا را نیز تقبل کردیم.

کد خبر: ۷۵٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha