۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
قیمت بلیت قطار در ایام نوروز افزایش دیگری نخواهد داشت
مدیرعامل شرکت راه آهن ایران:

قیمت بلیت قطار در ایام نوروز افزایش دیگری نخواهد داشت

رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن ایران گفت: فروش اینترنتی بلیت قطار برای ایام نوروز (۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰) از ساعت ۷ صبح روز سه شنبه پنجم اسفند آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، سعید رسولی در نشست خبری افزود: این بلیت‌ها از فردا در همه مسیرها به غیر از مسیرهای منتهی به مشهد و بالعکس آغاز خواهد شد و فروش اینترنتی بلیت قطار برای ایام نوروز در این تاریخ برای همه مسیرهای منتهی به مشهد به غیر از تهران – مشهد و بالعکس از ساعت ۱۲ ظهر آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همچنین بلیت قطارهای مسیر تهران - مشهد و بالعکس و همچنین مسیرهای تهران – طبس، تهران – خواف، تهران سمنان و بالعکس از ساعت ۱۷ روز سه شنبه آغاز خواهد شد.

به گفته مدیرعامل راه آهن فروش بلیت نوروزی قطار از طریق مراکز فروش و آژانس‌ها هم از روز چهارشنبه ۶ اسفند برای همه مسیرها انجام می‌شود.

به گفته این مسئول، تاریخ فروش نوروزی بلیت قطار برای حرکت از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

رسولی همچنین با اشاره به الزامی بودن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در فروش بلیت قطارها و سفرهای نوروزی گفت: طبق این مصوبات و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، برای هر کوپه ۴ نفره حداکثر ۲ بلیت و برای کوپه‌های ۶ نفره حداکثر ۳ بلیت بر اساس کد ملی افراد فروخته خواهد شد و بر اساس مصوبه کمیته حمل و نقل این ستاد، از فروش بلیت به افرادی که بر اساس سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کرونا مبتلا شده و گواهی سلامت نداشته باشند جلوگیری خواهد شد و حتی در صورت در دست داشتن بلیت، از سفر افراد مبتلا به کرونا جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل راه آهن همچنین با اشاره به مجوز شورایعالی ترابری در یک ماه گذشته برای افزایش بهای بلیت برای کوپه‌های دربستی به میزان ۲۵ درصد برای جبران افزایش هزینه‌های شرکت‌های حمل و نقل ریلی ناشی از اعمال طرح فاصله گذاری اجتماعی در قطارها افزود: قیمت بلیت قطار در ایام نوروز افزایش دیگری نخواهد داشت و حتی اگر خانواده‌ای درخواست خرید همه بلیت‌های یک کوپه را داشته باشد هیچ افزایش قیمتی برای آن‌ها اعمال نخواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در ۲۱ روز نوروز امسال، ۴ هزار و ۷۲۷ قطار به مسافران خدمت رسانی می‌کنند.

وی گفت: در ایام نوروز بطور متوسط روزانه بیش از ۱۰۳ هزار نفر مسافر توسط شبکه ریلی جابجا می‌شود.

وی افزود: پیش بینی شده است در نوروز ۱۴۰۰ جمعا برای ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار نفر مسافر ظرفیت قطار ایجاد شود.

کد خبر: ۷۵٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha