۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
تامین ۷۰ درصد منابع واردات کالاها از محل بازگشت ارز حاصل از صادرات
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اعلام کرد

تامین ۷۰ درصد منابع واردات کالاها از محل بازگشت ارز حاصل از صادرات

لاهوتی، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: ۲۲ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه اقتصاد برگشت که این میزان، ۷۰ درصد منابع کالاهای وارداتی را تامین کرد.

به گزارش بازار، محمد لاهوتی در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران در محل هتل ارم افزود: بازگشت ۲۲ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور راحت نبود و از طریق بانکی میسر نشد بلکه با روش‌های پیچیده و از طریق دور زدن تحریم‌ها توانستیم این میزان ارز را به کشور وارد و ۷۰ درصد از منابع مورد نیاز کالاهای وارداتی را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: صادرکنندگان در حالی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار گرفتند که نگاه‌ها به آن‌ها حاکی از نوعی عدم اعتماد و اطمینان است ضمن اینکه به جای پشتیبانی و حمایت، موانع خودساخته، شرایط را برای ادامه کار فعالان اقتصادی، صادرکنندگان و جهادگران خط مقدم جنگ اقتصادی دوچندان کرده است.

وی گفت: در حالیکه ۱۱۲ روز از ابلاغیه ۱۷۷ معاونت اقتصادی رئیس جمهور که به تایید رئیس جمهور رسیده می‌گذرد همچنان بخش‌هایی از آن اجرایی نشده است که از جمله آن مشکل ورود موقت کالا و مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده همچنان باقی است.

در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران از ۱۴ صادرکننده نمونه تقدیر شد.

برای مراسم امسال ۵۵ درخواست به دبیرخانه ارسال و از این میزان، ۳۷ پرونده صادرکنندگان دریافت شد که با بررسی‌های انجام شده، ۱۴ صادرکننده برتر استان تهران انتخاب شدند.

کد خبر: ۷۵٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha