۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
شرایط نامناسب نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در اردبیل
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل تشریح کرد؛

شرایط نامناسب نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در اردبیل

اردبیل - پیرمؤذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از شرایط نامناسب نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در اردبیل خبر داد.

حسین پیرمؤذن در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی نه تنها به تولید، صنعت و صادرات لطمه وارد کرده بلکه بدترین شکل توزیع امکانات و منابع را در کشور به وجود آورده است.

وی با انتقاد از شرایط نامناسب توزیع ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات کالای اساسی تصریح کرد: نه تنها ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی مشکلی از اقتصاد کشور را رفع نکرده بلکه زمینه رانت و سوءاستفاده را به وجود آورده و بهتر است مجلس به جای ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده یارانه‌های ویژه برای تولید، صنعت و کشاورزی در نظر بگیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه عمده تولیدات سیب‌زمینی در استان اردبیل به دلیل شرایط نامناسب انبارهای استاندارد با کمترین قیمت به فروش می‌رسد، گفت: یک شرایط نامناسبی را در نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در استان شاهد هستیم به طوریکه عمده تولیدات سیب‌زمینی و محصولات باغی در استان در مکان‌های غیراستاندارد نگهداری می‌شود.

پیرمؤذن افزود: بسیاری از کشاورزان و باغداران استان به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در زمان برداشت محصول خود با ارزان‌ فروشی این محصولات روبه‌رو هستند در حالی که همه ساله به صورت فصلی موضوع صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان داغ شده و بعد از گذر از ایام برداشت، این موضوع به ورطه فراموشی سپرده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: کشاورزان ما حتی توان کسب درآمد هزینه‌کرد و اولیه خود را از قبل فروش این محصولات به دست نمی‌آورند و ما با یک حرکت نامناسب در واسطه‌گری‌ها و دلال‌بازی‌ها روبه‌رو هستیم که به معنای واقعی توان تولید استان را مخدوش و زیر سئوال برده است.

پیرمؤذن با بیان اینکه در هشت سال دولت تدبیر و امید چندان تسهیلات با بهره کم برای سرمایه‌گذاران صنایع تبدیلی و تکمیلی پرداخت نشده است، اضافه کرد: دو سه صنعت زنده و پویا در این بخش مربوط به حیات دولت‌های قبلی است که به نظر می‌رسد با پرداخت تسهیلات کم بهره زمینه فعالیت این واحدها در گذشته به وجود آمده ولی در شرایط کنونی فضا و بستر این کار مهیا نیست.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل ضرورت احداث انبارها و سردخانه‌های استاندارد را برای نگهداری و فرآوری محصولاتی همچون سیب‌زمینی، سیب و انگور یادآور شد و بیان کرد: بهتر است در همه این حوزه‌ها با پرداخت تسهیلات کم بهره و مشوق‌های حمایتی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این حوزه مورد حمایت جدی قرار گیرند.

کد خبر: ۷۵٬۲۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha