۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
پیشرفتهای چشمگیر درمانی  در سایه هوش مصنوعی
BusinessLine تحلیل کرد:

پیشرفتهای چشمگیر درمانی در سایه هوش مصنوعی

اخیرا یورونیوز در گزارشات خود به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی و کلان داده ها ( Big data) در بخش مراقبت های پزشکی، درمان و سلامت و کمک این شاخه از علوم کامپیوتری در بالا بردن کارایی بیمارستانها و مراکز درمانی به خصوص در روزهای شیوع گسترده کرونا پرداخته است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از یورونیوز، وب سایت هندی BusinessLine (تحلیل کسب و کار و اخبار اقتصادی، توصیه های سهام ، تجزیه و تحلیل بازار و تحقیقات در رابطه با فناوریهای نوین ) در جدیدترین نسخه خود به تغییری شگرف در بخش مراقبت های بهداشتی که توسط هوش مصنوعی و کلان داده ها انجام می شود، پرداخته است. این تحولات در هر عملی از عملهای جراحی گرفته تا امور اداری تأثیر مثبت دارند.

مجموعه کلان داده ها (Big data) به روش های تجزیه و تحلیل، استخراج منظم اطلاعات و مجموعه داده هایی که بیش از حد بزرگ یا پیچیده هستند، می پردازد.

بر اساس گزارش یورونیوز از کنفرانس ۲۰۲۰ مراقبت‌های بهداشتی در جهان (Arab Health ۲۰۲۰) که در اواخر ژانویه در دوبی برگزار شد و یکی از سه کنفرانس برتر بهداشت و درمان در جهان با حضور نمایندگانی از آسیا، آفریقا، خاورمیانه، ترکیه و اروپای شرقی می باشد،  کشف جدیدترین فن آوری های بهداشت و درمان  به همراه تجهیزات کامل پزشکی و  جلسات آموزش و یادگیری صورت گرفت.

ربات دستیار جراح

از جمله فن آوریهای مبتنی بر هوش مصنوعی که در این رخداد مهم رونمایی شد یک روبات جراحی در قالب یک دستیار جراح با کارایی بهتر، دقیق تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

این روزها سرمایه گذاری در هوش مصنوعی بر سر زبانها افتاده و این امر نشانگر توانایی این شاخه از علوم کامپیوتری نه تنها برای نجات جان افراد بلکه زمان، هزینه ها و منابع می باشد.

 تزریق این سرمایه گذاری در حال حاضر در سرتاسر جهان حدود ۶.۶ میلیارد دلار گزارش شده و پیش بینی می شود که تا سال ۲۰۲۶ به ۱۵۰ میلیارد دلار  ذخیره سالانه برسد.

بخش بهداشت عمومی جنرال الکتریک GE Healthcare ( ارائه دهنده فناوری ها، زیرساخت های دیجیتال، تجزیه و تحلیل داده ها و ابزار پشتیبانی که در تشخیص و درمان مورد استفاده قرار می گیرد) تقریبا نیمی از بودجه تحقیق و توسعه خود را در زمینه فناوری های دیجیتال و هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کند، زیرا این علم بسیار سریعتر از مغز انسان به جمع آوری و به کارگیری داده ها می پردازد.

این روزها که بیماری نوظهور کوید-19 جهان را با شیوع ویروس کرونا در برگرفته و بخش مراقب های بهداشت، درمان و کادر پزشکی در 81 کشور مبتلا بیش از پیش مشغول رسیدگی به بیماران برای انجام تستهای کرونایی و درمان و نجات جان آنها می باشند، هوش مصنوعی نیز می تواند یکی از عوامل کمک کننده در بهتر شدن کارایی بیمارستانها باشد از جمله آگاهی بخش مدیریت بیمارستان بطور زنده از آنچه در بخش های مختلف اتفاق می افتد و انتقال بیماران از یک بخش به بخش دیگر و حتی ترخیص آنها .

بر اساس تحلیلهای این وب سایت، به کمک هوش مصنوعی میتوانیم اطمینان حاصل کنیم که مراقبت‌های بهداشتی در آینده ای نزدیک کارآمدتر عمل کرده و داده‌ها در هنگام استفاده از داروها برای بیماران و نتایج حاصله آن موثرتر باشند که در آن صورت در زمان و هزینه ها صرفه جویی بهتری صورت می گیرد.

کد خبر: ۷٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha