۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
«کُوو ایران برکت»، آماده ورود به مرحله دوم آزمایش انسانی

«کُوو ایران برکت»، آماده ورود به مرحله دوم آزمایش انسانی

گروه تحقیقاتی واکسن ایرانی کرونا با نام کُوو ایران برکت از آمادگی کامل این واکسن برای ورود به مرحله دوم آزمایش انسانی خبر دادند. ۱۰ میلیون دُز تا بهار ۱۴۰۰ تولید می‌شود.

به گزارش بازار، مینو محرز متخصص ناظر بر کارآزمایی بالینی واکسن کُوو ایران برکت در نشست مشترک با حضور دکتر حسن جلیلی مسئول گروه تولید واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دکتر حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: نتایج قابل قبول واکسن کُوو ایران برکت بسیار عالی بوده است.

وی تصریح کرد: بعد از اتمام تزریق‌ها و ارائه نتایج، احتمالا هفته آینده وارد مرحله بعدی و بررسی اثر گذاری خواهیم شد.

این متخصص بیماری های عفونی در خصوص وضعیت شیوع بیماری کرونا نیز گفت: این بیماری را نباید آسان گرفت و شیوه نامه های باید اجرا شوند و ضمانت اجرایی داشته باشد.

محرز ادامه داد: سختگیری ها لازم است و اگر مراقب نباشیم نمونه های جهش یافته جدید وارد کشور می شوند.

عضو کمیته علمی و مشورتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: باید جرایم برای افرادیکه نقض شیوه نامه های را انجام می دهند در نظر گرفته شود.

وی افزود: با تمام تحریم ها زیر بناهای ساخت واکسن تولید و ساخته شد و الان این مجموعه این امکانات را به وجود آورده است.

محرز گفت: بعد از موسسه رازی الان دوباره به مرحله ای رسیده ایم که کشوری اجازه ندارد به ما بگوید که به شما واکسن نمیفروشیم.

وی افزود: اگر به من اجازه بدهند، در شرایطی که در سن ۷۵ سالگی هستم اما با کمال میل این واکسن را تزریق میکنم.

همزمان با آزمایش انسانی؛ زیر ساخت تولید واکسن را فراهم کرده ایم

جلیلی مسئول گروه تولید واکسن کرونای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم گفت: آزمایش حیوانی واکسن جدید مبتنی بر DNA نیز به پایان رسیده است و برای دریافت مجوز آزمایش انسانی به وزارت بهداشت نتایج ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شش پلتفرم برای تولید واکسن کرونا دنبال کردیم که بعد از کُوو ایران برکت، مراحل آزمایش حیوانی دو پلتفرم دیگر به پایان رسیده است و بعد از تاییده وزارت بهداشت، آماده ورود به مرحله آزمایش انسانی است.

تولید ۱۰ میلیون دُز واکسن کُوو ایران برکت تا بهار ۱۴۰۰
مسئول گروه تولید واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: با توجه به موفقیت در مراحل تحقیقاتی و مرحله اول آزمایش انسانی تا اواخر بهار ظرفیت تولید ۱۰ میلیون دُز واکسن کُووا یران برکت را خواهیم داشت.

جلیلی افزود: خوشحالم مرحله اول مطالعات بالینی را به خوبی پشت سرگذاشتیم، فراموش نکنید دنیا از ما جلوتر بود چون درگیر ویروس هایی چون سارس و مرس بودند و ما با یک تاخیر وارد این کارزار شدیم.

مسئول گروه تولید واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ادامه داد: ‌به کمک جوانان این مرز و بوم کار را توسعه دادیم و خوشبختانه مراحل تحقیقاتی را به خوبی پشت سر گذاشتیم و مرحله یک با موفقیت بسیاری همراه بود.

جلیلی گفت: دغدغه اصلی ما تولید انبوه است و ما برای تولید انبوه نمی توانیم صبرکنیم تا نتایج مرحله یک، دو و سه بیرون بیاید، زیرا در دنیا هم این کار را نکردند و از زمانی که نتایج آزمایشگاهی اولیه به دست آمد، تولید انبوه را آغاز کردند.

مسئول گروه تولید واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: ما هم با توجه به مطالعات تحقیقاتی و پشت سر گذاشتن مرحله نیمه صنعتی پیش بینی تولید یک و نیم میلیون دُز واکسن کرونا در ماه را شروع کردیم.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد نیز که تولید صنعتی است و اواخر بهار انجام خواهد شد با راه اندازی سایت، ظرفیت تولید ۱۰ میلیون دُز واکسن کرونا را در ماه خواهیم داشت.
مسئول گروه تولید واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) افزود: مرحله سوم نیز با تلاش شبانه روزی همکاران در حال اتمام است و تاکنون طرح طبق جدول زمان بندی شده به خوبی پیش رفته است.

جلیلی خاطرنشان کرد: در مرحله آزمایش انسانی در داوطلبان تزریق کُوو ایران برکت، اوج عشق به ملت ایران دیده شد.

تلفیق مراحل دو و سه آزمایش انسانی واکسن کُوو ایران برکت
حامد حسینی مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز گفت: بر اساس استانداردهای جهانی مراحل ۲ و ۳ تلفیق شده تا سرعت هم راستا با دقت بالا برود تا زودتر به مرحله واکسیناسیون عمومی برسیم.

وی افزود: سایر پلتفرم ها در حال گذارندند مطالعات پیش بالینی هستند، و یکی بعد از دیگری وارد مراحل بعدی می شوند.

کد خبر: ۷۵٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha