۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
تمام تحریم‌های آمریکا باید لغو شود
وزیر امور خارجه:

تمام تحریم‌های آمریکا باید لغو شود

ظریف، وزیر امور خارجه تاکید کرد: ایران تنها زمانی آماده مذاکره خواهد بود که تمام تحریم‌های آمریکا لغو شود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمدجواد ظریف امروز (یکشنبه) و همزمان با سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، در مصاحبه با شبکه پرس تی وی گفت: زمانی که همه امضا کنندگان برجام به تعهداتشان عمل کنند، ایران هم به مذاکره برای از سرگیری برجام باز می‌گردد.

وی گفت: طبق بند ۳۶ برجام که به ایران اجازه برداشتن گام‌های چاره ساز و علاجی دربرابر نقض عهد دیگر اعضا می‌دهد، حالا آمریکا از توافق خارج شده و مرتکب نقض قطعنامه شورای امنیت شده و دیگران را تهدید کرده که از همکاری با این توافق اجتناب کنند.

ظریف گفت: ما گام هایمان را در راستای برجام برداشتیم و آن را نقض نکردیم بلکه با هدف چاره سازی و علاجی برای این توافق، گام‌های کاهش تعهدات را برداشتیم.

ضرب الاجل مجلس، موضوعی داخلی بین دولت و مجلس است
ظریف با اشاره به اقدام اخیر مجلس شورای اسلامی در تعیین ضرب الاجل ۵ اسفند برای محدود کردن اجرای پروتکل الحاقی گفت: این یک ضرب الاجل برای جهان نیست و یک اولتیماتوم نیست. این یک موضوع داخلی بین مجلس و دولت است. اما ما دموکراسی هسیتم و موظف به قوانین کشور هستیم. مجلس قانونی تصویب کرده و ما باید آن را اجرا کنیم. ایران کشوری است که به قوانین احترام می‌گذارد و قوانین را نقض نمی‌کند.

چیزی برای پنهانکاری نداریم
وزیر امور خارجه درباره سفر مدیرکل آژانس به تهران گفت: آقای رافائل گروسی خواستار ملاقات از ایران شد و ما آن را پذیرفتیم. ما چیزی برای پنهانکاری نداریم و به دنبال توسعه تسلیحات هسته‌ای نیستیم و این موضع نهایی ایران است. ما هرگز به دنبال تسلیحات کشتار جمعی و هسته‌ای نیستیم.

ظریف افزود: رژیم اسرائیل اقدام به توسعه دیمونا کرده است؛ دیمونا تنها کارخانه ساخت و تولید بمب اتمی در منطقه خاورمیانه و کاملا سری است؛ اما آیا ما هیچ ابراز نگرانی از سوی جو بایدن یا انگلا مرکل و یا مکرون (درباره دیمونا) شنیده ایم؟

کد خبر: ۷۵٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha