۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
۱.۴ میلیون اصله نهال برای زراعت چوب در مازندران توزیع شد
معاون جنگل منابع طبیعی مازندران:

۱.۴ میلیون اصله نهال برای زراعت چوب در مازندران توزیع شد

ساری- فخاری، معاون جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران – ساری، گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال برای زراعت چوب و تامین نیاز صنایع سلولزی در استان توزیع و غرس شده است.

محمد فخاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۷۹۴ هزار هکتار جنگل تحت پوشش این اداره کل است، افزود: بخشی از جنگل های هیرکانی ثبت جهانی و یونسکو شده است و این ثبت جهانی حفظ و حراست از گوهر گرانبها را سخت و سنگین کرده است.

وی با تاکید بر تلاش وافر برای حراست از جنگل های میراثی که باقیمانده از دوران سوم زمین شناسی است، افزود: تنوع گونه ای وقدمت بالای جنگل های هیرکانی، این عرصه ها را ازشمند کرده است.

معاون جنگل اداره کل مناطق طبیعی مازندران با اظهار اینکه باید در حراست و سلامت جنگل و منابع طبیعی کوشا بود، آتش سوزی و حریق را از جمله مشکلات بیان کرد و از مسافران و مردم خواست تا نسبت به اطفای حریق در عرصه ها اقدام کنند.

فخاری با عنوان اینکه گسیل امکانات و ارسال آن در مناطق صعب العبور سخت و طاقت فرساست است، خواستار همکاری بیشتر مردم برای صیانت از عرصه های طبیعی شد.

وی بهره گیری از امکانات اطفای حریق و پهپادها را در صیانت از عرصه ها مهم بیان کرد و گفت: استفاده از پهپاد در کشور ما موضوع نوع و جوان است و در روزهای ابری وشب نمی توان از آن استفاده کرد.

فخاری با بیان اینکه در حال حاضر تمامی عرصه های جنگلی تحت پوشش نیروهای حفاظتی است، افزود: در صورت بروز حریق نسبت به اطفای حریق در کمترین زمان ممکن اقدام می شود.

وی با اشاره به طرح تنفس جنگل اظهار داشت: با توجه به وجود صنایع سلولزی در استان و نیاز چوبی، در این راستا با مسئولیت استانداری و همکاری جهاد کشاورزی و منابع طبیعی امسال دو هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی برای زراعت چوب در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان برای زراعت چوب در استان توزیع شده است، گفت: از گونه های صنوبر و اکالیپتوس برای غرس در زراعت چوب استفاده می شود.

کد خبر: ۷۵٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha