۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
۷۵۰۰ پنل خورشیدی در نقاط مرزی خراسان جنوبی راه اندازی می شود
مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی:

۷۵۰۰ پنل خورشیدی در نقاط مرزی خراسان جنوبی راه اندازی می شود

بیرجند- خواجوی، مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان جنوبی از احداث هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی در نقاط مرزی استان در راستای اشتغالزایی خانوارهای روستایی خبر داد.

عالیه خواجوی در گفت و گو با بازار با اشاره به رسالت های دفتر امور روستایی بیان کرد: این دفتر علاوه پیگیری رفع مشکلات مربوط به روستاها، بخشی از فعالیت مربوط به شوراها و دهیاری را بررسی می کند. 

وی پیگیری پروژه های عمرانی در روستاها و رصد تسهیلات بهبود وضعیت روستاییان را از دیگر رسالت های این دستگاه دانست و گفت: نظارت بر دستگاه های خدمت رسان بخش دیگری از رسالت های این نهاد بوده که با همکاری دهیاری و شوراها انجام می شود. 

خواجوی خواستار انتقال مشکلات به شوراها و دهیاری ها از سوی روستاییان شد و گفت: اعضای شورا و دهیار باید در روستا ساکن و پاسخگوی مطالبه های مردم باشند.

وی با اشاره به اهمیت اشتغال جوانان در روستاها بیان کرد: خوشبختانه طی چند سال گذشته تمهیدات خوبی در اعطای تسهیلات ارزان قیمت و اشتغال پایدار انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به پتاسیل استان در تولید زرشک، در چهار نقطه از شهرستان های استان کارخانه فرآوری زرشک احداث شده است. 

وی بیان کرد: طی سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات از طریق انعقاد تفاهم نامه با صندوق کار آفرینی امید به روستاها پرداخت شده است.

خواجوی ادامه داد: در سال جاری هم از طریق تفاهم نامه با نهاد ریاست جمهوری، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای تثبیت جمعیت روستایی بیان کرد: احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین روستایی طی سال گذشته و احداث شش هزار واحد مسکن شهری و روستایی طی امسال از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: تفاهم نامه احداث هفت هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی در روستاهای مرزی استان منعقد شده که در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

کد خبر: ۷۵٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha