۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
صادرات موتور محرکه اقتصاد کشور است
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران:

صادرات موتور محرکه اقتصاد کشور است

حسینی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه و تقویت صادرات می تواند از همه نظر به اقتصاد مملکت کمک کند.

به گزارش بازار، «سید حمید حسینی» افزود:اگر جامعه به دنبال تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، رونق تولید، اشتغال، کاهش قیمت ها و غیره است راحت ترین و بی ضررترین راه برای رسیدن به این مولفه ها «صادرات» است.

وی اظهارداشت: متاسفانه کشور امروز در بحث اقتصاد دچار بی ثباتی در قوانین و مقررات است.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: وقتی بحران یا اتفاقی در کشور می افتد نخستین جایی که ضربه می خورد و دچار مشکل می شود بحث صادرات است.

وی افزود: شوربختانه نخستین چیزی که در بحث افزایش قیمت ها به نظر مدیران می رسد اینکه جلوی صادرات را بگیرند حال چه موضوع ربطی به صادرات داشته باشد یا ربطی به صادرات نداشته باشد.

حسینی بیان داشت: علی رغم اینکه در قانون های برنامه پنجساله توسعه صراحت دارد دولت نمی تواند صادرات را ممنوع یا متوقف کند بلکه می تواند تعرفه وضع کند.

وی تصریح کرد: بی ثباتی قوانین و مقررات هم به بازارهای هدف صادراتی و هم به صادرکنندگان ضربه می زند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: علی رغم اینکه در برنامه های پنجساله توسعه راجع به صادرات مصوباتی وجود دارد به نظر می رسد سیاست های کلی بیشتر مورد توجه شورای نگهبان، اداره قوانین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در بخش صادرات سیاست های کلی در کشور تدوین نشده است، افزود: برای رهایی از این بی ثباتی ها ضرورت ایجاب می کند ضمن تدوین سیاست های کلی صادرات دیپلماسی تجاری نیز در کشور تقویت شود.

کد خبر: ۷۵٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha