۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
تأمین سرمایه مشکل تولیدکنندگان بخش خصوصی| ۲ هزار واحد صنعتی در شهرک های صنعتی تهران افزوده می شود
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

تأمین سرمایه مشکل تولیدکنندگان بخش خصوصی| ۲ هزار واحد صنعتی در شهرک های صنعتی تهران افزوده می شود

پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، گفت: تأمین سرمایه در گردش، یکی از مشکلات پیش روی صنعتگران استان تهران است و افزایش نرخ ارز و هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان بخش خصوصی را با مشکل تأمین سرمایه در گردش مواجه کرده است.

سجاد صفری؛ بازار: «صابر پرنیان» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که چند درصد صنایع کشور در استان تهران قرار دارد؟ اظهار داشت: ۲۰ درصد صنایع کشور در استان تهران قرار دارد و شهرک های صنعتی استان، دارای حدود ۶ هزار واحد صنعتی و تولیدی هستند.
وی افزود: طی ماه‌های اخیر، ۷۰۰ قطعه زمین که در سال‌های گذشته، فرصت‌های سرمایه ‌گذاری از آن‌ها سلب شده بود تعیین تکلیف شده اند و برای استفاده سرمایه گذاران، جهت احداث واحدهای تولیدی و صنعتی، آماده شده اند.
این مقام مسوول، تصریح کرد: با تشکیل کمیته پایش متشکل از دستگاه‌های اجرایی استان، تعداد ۵۰۰ طرح صنعتی نیمه تمام در سطح شهرک های صنعتی استان تهران در حال عارضه یابی هستند و پیش بینی می شود طی یک سال و نیم آینده، تعداد دو هزار واحد صنعتی و تولیدی دیگر به مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران اضافه شود.

در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور، حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی تعطیل هستند که از این تعداد، ۹۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران مستقر هستند

احیای ۱۵۰ واحد تولیدی در استان تهران
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در پاسخ به این پرسش که چند درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان تهران راکد هستند؟ به بازار، گفت: حدود ۱۶ درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران راکد هستند و از چرخه تولید خارج شده اند.
پرنیان اظهار داشت: در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی سراسر کشور، حدود ۱۰ هزار واحد تولیدی و صنعتی تعطیل هستند که از این تعداد، ۹۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران مستقر هستند.
وی تصریح کرد: براساس برنامه ‌ریزی های صورت گرفته، مقرر شده است تا پایان سال ۹۹ تعداد ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران به چرخه تولید باز گردانده شوند.
این مقام مسوول، تاکید کرد: با کمک مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن ماه ، تعداد ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشته اند و تا پایان سال ۹۹ تعداد ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد دیگر وارد چرخه تولید می ‌شوند.

اگر مشکلات پیش روی توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین، بروکراسی اداری از مسیر تولیدکنندگان و صنعتگران، برداشته شود شاهد رونق و جهش تولید در کشور خواهیم بود

رشد ۸۶ درصدی اشتغالزایی در واحدهای تولیدی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در پاسخ به این پرسش که تمایل سرمایه گذاران جدید برای سرمایه گذاری در بخش تولید و صنعت استان تهران، چگونه است؟ به بازار، گفت: تمایل به سرمایه گذاری در استان تهران، نسبت به سال های گذشته، حدود ۳۰۰ درصد افزایش داده است.
پرنیان اظهار داشت: با توجه به اینکه در سال های اخیر، شدت تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران افزایش یافت در کشور، شاهد مهاجرت سرمایه گذاران از بخش واردات به بخش تولید و صنعت هستیم و رشد آمار نشان می دهد که مردم علاقمند به سرمایه گذاری در بخش تولید در استان تهران هستند.
وی افزود: اگر مشکلات پیش روی توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین، بروکراسی اداری از مسیر تولیدکنندگان و صنعتگران، برداشته شود شاهد رونق و جهش تولید در کشور خواهیم بود.
این مقام مسوول، تاکید کرد: اگر بروکراسی اداری سد راه تولیدکنندگان، حذف شود و یا از میزان آن، کاهش یابد؛ تولیدکنندگان، مجبور نخواهند بود که برای توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی در ادارات دولتی، سرگردان شوند و با کمک سیاست‌های اصولی اقتصاد مقاومتی، فعالیت بخش تولید، صنعت و سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی، تولید و صنعت کشور به رونق چشمگیری خواهد رسید و در اینصورت می‌ توان به آینده تولید، صنعت و اشتغال پایدار کشور، خوش بین بود.
پرنیان اظهار داشت: میزان اشتغالزایی در واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران، در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته، رشد ۸۶ درصدی داشته است.
وی تصریح کرد: استان تهران در سال ۹۹ و در شاخص تولید نسبت به سال گذشته، افزایش تعداد واحدهای به بهره ‌برداری رسیده ۸۲ درصد افزایش داشته است و میزان سرمایه گذاری انجام شده در ۱۰ ماهه نخست سالجاری به میزان ۲۱۵ درصد افزایش داشته است که این موضوع، نشان از رشد شاخص ‌ها و بالا رفتن علاقه مندی به تولید در استان تهران است.

افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان بخش خصوصی را با مشکل تأمین سرمایه در گردش مواجه کرده است

مسائل زیست محیطی مانع توسعه واحدهای تولیدی
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران در پاسخ به این پرسش که واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ به بازار، گفت: تأمین سرمایه در گردش، یکی از مشکلات پیش روی صنعتگران استان تهران است.
پرنیان اظهار داشت: افزایش نرخ ارز و افزایش هزینه‌های تولید، تولیدکنندگان بخش خصوصی را با مشکل تأمین سرمایه در گردش مواجه کرده است و میزان اعتبارات اختصاص یافته به بخش تولید، پاسخگوی نیازهای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی نیست.
وی تصریح کرد: مسائل زیست محیطی، یکی دیگر از چالش های پیش روی صنعتگران استان تهران است و مسائل زیست محیطی استان، باعث شده است تا واحدهای صنعتی فعال، نتوانند در محل فعالیت خود، ماشین آلات و دستگاه‌های جدید نصب و راه‌ اندازی کنند و کیفیت و کمیت تولید خود را افزایش دهند چون که محیط زیست مجوز توسعه را به صنعتگران نمی دهد.
پرنیان گفت: این مانع زیست محیطی که پیش روی فعالان بخش تولید و صنعت استان تهران قرار دارد یک مشکل بزرگ بر سر راه صنعت استان است و این موضوع، باعث می ‌شود که واحدهای تولیدی و صنعتی نتوانند به توسعه برسند.

کد خبر: ۷۵٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha