۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
 بازگشایی مرز ایران و افغانستان ۶ روز پس از آتش سوزی

بازگشایی مرز ایران و افغانستان ۶ روز پس از آتش سوزی

مقامات افغانستان گفته اند که مرز ایران و افغانستان در گمرک اسلام قلعه شش روز پس از آتش سوزی هفته گذشته اکنون باز و تردد در این مسیر آغاز شده است.

به گزارش بازار، جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات اعلام کرد با پیگیری و تلاش‌های جدی که انجام شد، مقام‌های محلی موفق شدند تا سیستم‌های گمرکی را در اسلام قلعه از روز گذشته، (جمعه) فعال سازند و روند حمل و نقل کالا میان دو کشور از سر گرفته شد. به گفته او، با از سرگیری فعالیت‌ گمرک، انتقال محموله‌های صادراتی و وارداتی دوباره آغاز شده است.

سخنگوی استاندار هرات افغانستان در خصوص بازگشایی مرز ایران و افغانستان در گمرک اسلام قلعه به ایرنا گفت که مرز از روز گذشته (جمعه) سیستم‌های گمرکی آهسته آهسته بازگشایی شده و اولویت به کالاها و اموالی داده می شود که در معرض از بین رفتن و فساد باشد.

وی با اشاره به میوه و برخی دیگر اموال وارداتی گفت که روند گمرک و طی مراحل کاری این کالاها بسرعت انجام می شود تا از فاسد شدن آنها جلوگیری و وارد بازار شود.

بازگشایی مرز ایران و افغانستان شش روز پس از آتش سوزی/ حریق ۱۰۰۰ کامیون، شامل یکصد تانکر نفت و گاز راننده‌های ایرانی

جیلانی فرهاد خاطرنشان کرد روند واردات نفت و گاز تاکنون از سرگرفته نشده است.

مقامات اتاق تجارت افغانستان هم در سفری به استان هرات در کنفرانس مطبوعاتی از سوختن یکهزار کامیون، از جمله ۳۷۰ تانکر حامل نفت و گاز در آتش سوزی روز شنبه گذشته اسلام قلعه سخن گفتند و افزودند که در این حادثه صدها میلیون دلار به بازرگانان خسارت وارد شده است.

به گفته آنها، تعداد یکصد تانکر نفت و گاز متعلق به راننده‌های ایرانی بود که در این حادثه سوخته است و رانندگان ایرانی نیز خواهان جبران خسارت از دولت افغانستان هستند.

اکنون که سخنگوی استاندار هرات افغانستان از بازگشایی دوباره مرز اسلام قلعه به روی واردات خبر داده، امیدواری به کاهش دوباره قیمت‌ها در افغانستان بوجود آمده است.

در پی آتش سوزی بزرگ در گمرک اسلام قلعه هرات افغانستان قیمت کالا، موارد خوراکی و نفت و گاز در این کشور بشدت افزایش یافت که با بازگشایی مرز امیدواری به کاهش قیمت در افغانستان افزایش یافته است.

کد خبر: ۷۴٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha