۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
کلنگ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شمال استان اصفهان به زمین زده شد
مدیر توزیع برق کاشان:

کلنگ نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شمال استان اصفهان به زمین زده شد

کاشان - عرب بیگی، مدیر توزیع برق کاشان گفت: کلنگ نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شمال استان اصفهان به زمین زده شد.

علیرضا عرب‌بیگی در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه کاشان یکی از شهرهای پیشتاز در استان اصفهان و در سطح کشور در استفاده از نیروگاه های خورشیدی است، اظهار داشت: کلنگ نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی شمال استان اصفهان با حضور همایون حائری معاون وزیر نیرو و سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در شهر برزک از توابع شهرستان کاشان به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی تمام اعتبار مورد نیاز برای احداث این نیروگاه را بر عهده دارد، ابراز داشت: با ساخت و بهره برداری از این نیروگاه برای هفت نفر به صورت ثابت اشتغالزایی ایجاد می شود.

مدیر توزیع برق شهرستان کاشان با اشاره به اینکه برای ساخت این نیروگاه ۶ میلیون یورو اعتبار پیش بینی شده است، تصریح کرد: خوشبختانه بخش خصوصی در این زمینه حضوری فعال داشته و دارد و این سبب شده است که پروژه های مشابه نیز با بهترین کیفیت و در کوتاهترین زمان ممکن ساخته و به بهره برداری برسد.

وی همچنین ضمن ابراز امیدواری برای احداث مزرعه ۱۰۰ مگاواتی محل های خورشیدی در شهر برزک گفت: شهر برزک از توابع کاشان با توجه به شرایط جغرافیایی منحصر به فرد و وجود پتانسیل های بالقوه در این محدوده یک منطقه فوق العاده برای سرمایه گذاری در بخش نیروگاه های خورشیدی است.

عرب بیگی روزهای آفتابی کاشان را یک فرصت ویژه برای گسترش نیروگاه های خورشیدی دانست و افزود: امید داریم با تولید مبدل های مربوطه در کاشان شاهد شکوفایی بیشتر نیروگاه های خورشیدی در منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: قرار است نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی برزک کاشان در طول شش ماه ساخته و امید است طبق برنامه ریزی انجام شده در تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۷۴٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha