۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
تعیین تکلیف اسناد تفکیکی دغدغه سرمایه گذاران شهرک های صنعتی
مدیر عامل شهرک های صنعتی قزوین در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

تعیین تکلیف اسناد تفکیکی دغدغه سرمایه گذاران شهرک های صنعتی

خانپور، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین، گفت: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، بستر لازم برای جذب سرمایه گذاران جدید در این شهرک ها و نواحی صنعتی فراهم شده است.

سجاد صفری؛ بازار: «حمیدرضا خانپور» در گفتگو با خبرنگار بازار در پاسخ به این پرسش که در دهه مبارک فجر چه تعداد طرح تولیدی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین افتتاح و کلنگ زنی شده اند؟ اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۲۴ طرح تولیدی و عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، افتتاح یا کلنگ ‌زنی شدند.
وی افزود: از این ۲۴ طرح تولیدی و عمرانی، شش پروژه صنعتی شامل واحدهای تولیدی و یک پروژه عمرانی شامل مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا مورد بهره برداری قرار گرفت.
این مقام مسوول، تصریح کرد: طرح های صنعتی که در ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسیدند واحدهای تولیدی هستند که در زمینه ساخت انواع پریز و دو شاخه برق، چاپ افست، گازهای صنعتی، تجهیزات پزشکی و جداساز یا فیلتر خلاء مشغول به کار هستند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین، افزود: برای بهره برداری از این طرح های صنعتی مبلغ ۴۵۹ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۴۶ نفر را فراهم کرده است.
خانپور در ادامه، بیان کرد: همچنین، برای اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا نیز ۷۰ میلیارد ریال از اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین هزینه شده است.

پیش بینی می ‌شود تا پایان سالجاری، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر، برای توسعه زیرساخت ‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین هزینه شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در پاسخ به این پرسش که این شرکت برای توسعه زیر ساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان چه اقداماتی را انجام داده است؟ به بازار، گفت: در حال حاضر، ۴۰ طرح زیرساختی و عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین در دست اجرا است.
خانپور اظهار داشت: پیش بینی می ‌شود تا پایان سال جاری، مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر، برای توسعه زیرساخت ‌ها و اجرای طرح‌های عمرانی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین هزینه شود.
وی افزود: طرح‌ های زیرساختی و عمرانی در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین، شامل آسفالت کشی، جدول کشی خیابان‌ ها و ترمیم معابر، ایجاد شبکه روشنایی و توسعه فضای سبز، ساخت تصفیه خانه فاضلاب و تقویت پست‌های برق است.
این مقام مسوول، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته، حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین هزینه شده است.
خانپور در ادامه، بیان کرد: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، بستر لازم برای جذب سرمایه گذاران جدید در این شهرک ها و نواحی صنعتی فراهم شده است.

۹۰ درصد صنایع استان قزوین را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند و بیش از ۵۰ درصد اشتغال بخش صنعت در این استان به این صنایع اختصاص دارد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در پاسخ به این پرسش که در زمینه حمایت از صنایع کوچک و متوسط این استان چه اقداماتی انجام گرفته است؟ به بازار، گفت: نمایشگاه تخصصی صنایع کوچک و متوسط از تاریخ ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه در محل دائمی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار شد که این نمایشگاه در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط این استان برگزار شده است.  
خانپور اظهار داشت: در این نمایشگاه ۱۱۰ واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان، حضور داشتند که توانمندی ها و محصولات تولیدی خود را به نمایش گذاشتند.
وی تصریح کرد: حمایت از صنایع کوچک و متوسط، برندسازی، کمک به توسعه بازار و فروش و آشنایی صنعتگران با توانمندی های یکدیگر از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.
خانپور تاکید کرد: با برگزاری این نمایشگاه شهروندان با دستاوردهای صنایع داخلی استان، آشنا می شوند و این به رونق تولیدات واحدهای تولیدی و صنعتی استان کمک خواهد کرد.
وی در ادامه، بیان کرد: ۹۰ درصد صنایع استان قزوین را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند و بیش از ۵۰ درصد اشتغال بخش صنعت در این استان به این صنایع اختصاص دارد.

یک هزار و ۹۷۹ فقره سند مالکیت تک برگی برای واحدهای تولیدی، خدماتی، کارگاهی، تجاری و زیرساخت ها در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان صادر شده است

تعیین تکلیف اسناد تفکیکی دغدغه سرمایه گذاران
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در پاسخ به این پرسش که سرمایه گذاران واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی با چه دغدغه هایی روبرو هستند؟ به بازار، گفت: یکی از مهمترین، دغدغه سرمایه گذاران داخلی و خارجی مستقر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، تعیین تکلیف اسناد تفکیکی است که تاکنون برای بیش از ۷۷۰ هکتار ازاین اراضی سند تفکیکی صادر شده است.
خانپور اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با تمام ظرفیت به دنبال مستند سازی و رفع موانع دریافت سندهای مالکیت تفکیکی و تک برگی واحدهای تولیدی است تا با اهدای آن ها به واحدهای تولیدی نسبت به تامین بخشی از نیازهای فعالان اقتصادی اقدام شود.
وی افزود: یک هزار و ۹۷۹ فقره سند مالکیت تک برگی برای واحدهای تولیدی، خدماتی، کارگاهی، تجاری و زیرساخت ها در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان صادر شده و واحدهای تولیدی که موفق به اخذ پروانه بهره برداری می‌ شوند می توانند با مراجعه به دفتر شرکت، نسبت به دریافت سند تک برگی اقدام کنند.
این مقام مسوول، تصریح کرد: اسناد تفکیکی دارای مزیت های است؛ تثبیت و امنیت سرمایه گذاران، اعمال ارزش واقعی واحدهای تولیدی و صنعتی، افزایش قدرت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی، صدور اسناد، نقل و انتقال و جذب شریک تجاری، مالکیت تفکیکی در جهت تسریع و تسهیل کار واحدهای صنعتی بهره بردار که مشکلات بانکی در خصوص اخذ تسهیلات و ترهین محل اجرای طرح و وثیقه قرار دادن سند مالکیت دارند بسیار حائز اهمیت است که با این اقدام مشکلات آنان حل خواهد شد.
خانپور در پایان، گفت: در حال حاضر تعداد یک هزار و ۷۰۰  قرارداد با متقاضیان سرمایه گذاری در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین منعقد شده است که از این تعداد، ۹۴۵ واحد با سرمایه گذاری بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر به بهره برداری رسیده اند.

کد خبر: ۷۴٬۸۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha