۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
 بازآفرینی سریع و احیای بافت شهر گردشگری سی سخت ضروری است
وزیر راه و شهرسازی:

بازآفرینی سریع و احیای بافت شهر گردشگری سی سخت ضروری است

یاسوج- وزیر راه و شهرسازی گفت: سی سخت یکی از شهر های توریستی کشور بوده و بازآفرینی سریع و احیای بافت شهر گردشگری سی سخت ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی ظهر جمعه در جمع مردم زلزله زده سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه  تسهیلات ارزان قیمت به مناطق زلزله‌زده دنا اختصاص خواهد یافت، گفت: با ارزیابی از میزان خسارتهای وارد شده در اثر زلزله، اعتبار لازم برای مناطق زلزله زده سی سخت تخصیص هواهد یافت.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد ردیف بودجه‌ای برای بازسازی مناطق زلزله زده هستیم، گفت: بر اساس برآورد ستاد بحران، وام بلاعوض برای زلزله زدگان سی سخت و بازسازی منازل مسکونی تدوین شده و در هفته پیش رو مصوبات آن ابلاغ می‌شود.

اسلامی اظهار داشت: همچنین هزینه‌های صدور پروانه رایگان بوده و ۲۰ میلیون تومان نیز برای برخی هزینه‌ها از سوی بنیاد مسکن به مردم پرداخت می‌شود و بررسیها و ارزیابیها نیز بر اساس محله بندی آغاز شده است.

وی تاکید کرد:  مردم نگران نباشند چرا که آواربرداری خانه‌ها هر چه زودتر انجام شده و کار بازسازی با ارئه تسهیلات و همت مردم و مسئولین آغاز خواهد شد.

اسلامی بر تسریع صدور پروانه ساختمان از سوی بنیاد مسکن و سایر متولیان امر تاکید کرد و گفت: رایزنی‌های لازم برای هماهنگی با بنیاد مستضعفان برای ارسال سیمان رایگان به این منطقه انجام می‌شود.

کد خبر: ۷۴٬۷۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha