۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
تحول در حوزه اقتصاد، نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص):

تحول در حوزه اقتصاد، نیازمند روحیه جهادی و انقلابی است

محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: مفاهیم اقتصاد مقاومتی امروز بصورت جدی در سر لوحه کار این قرارگاه قرار دارد.

به گزارش بازار، سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، افزود: پیاده‌سازی سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی اولویت اصلی مجموعه قرارگاه خاتم ‌الانبیاء (ص) است.

وی اظهارداشت: یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری بحث قوی شدن کشور در مقابل تکانه های تحریم و نامهربانی های غربی هاست.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) گفت: اگر عزم همه برای پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور جزم می شد به یقین امروز وضعیت کشور بدین صورت نبود و خیلی راحت تر امکان دور زدن تحریم ها وجود داشت و در ضمن فشار کمتری روی مردم بود.

وی در ادامه افزود: شرایط تحریم یک شرایط نامتعارف و سختی است و گرفتاری های زیادی برای مردم فراهم کرده است.

سردار محمد اظهارداشت: وقتی عزم و اراده برای مقابله با این شرایط جزم و از همه ظرفیت ها استفاده شود بی تردید می توان از سد تمامی مشکلات عبور کرد.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در همین چهارچوب و تفکر به دنبال الگوسازی در حوزه اقتصاد مقاومتی است تا بتواند فرامین مقام معظم رهبری را در عمل به منصه ظهور برساند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم (ص) گفت: برای مقابله با تحریم ها بر اساس چهارچوب های اقتصاد مقاومتی دو سال و نیم پیش ساختار و سازمان قرارگاه مورد بازنگری قرار گرفت به عبارتی ماموریت ها مجدد بررسی و شناسایی شد.

وی افزود: گلوگاه های کشور که قرارگاه باید در آنها نقش آفرین باشد همه و همه مورد شناسایی قرارگرفت و با یک برنامه مدون به سمت رفع مسائل و مشکلات حرکت ها آغاز و به شکرخدا توفیقات زیادی به دست آمد.

سردار محمد اظهارداشت: خوشبختانه همه پروژه های قرارگاه خاتم با این تفکر و جهت گیری در دوران تحریم فعال و بسیاری از پروژه های بزرگ در اوج فشارهای حداکثری تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه از تمامی ظرفیت های کشور باید استفاده کرد، اظهارداشت: با اتکا به توان داخلی و بهره گیری از ظرفیت جوانان این مرز و بوم می توان از سد مشکلات گذشت و قله های موفقیت را یکی پس از دیگر فتح کرد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم (ص) با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم یک مجموعه رسالت محور است، گفت: هرچند قرارگاه در حال انجام کارهای اقتصادی است ولی به هیچ وجه مدنظر این مجموعه بحث سود نیست.

وی افزود: این قرارگاه همواره به عنوان پاسدار انقلاب رصد می کند در جاهایی که خلاء وجود دارد ورود تا مشکلات مردم و کشور برطرف شود.

سردار محمد اظهارداشت: اینکه نوع و حجم کار چه باشد خیلی برای مجموعه قرارگاه خاتم مهم نیست از کوچکترین کارها در پروژه های محرومیت زدایی تا ابر پروژه ها مثل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، فازهای پارس جنوبی، پروژه های صنعت فولاد، مس و بخش های مختلف از سوی قرارگاه در حال انجام است.

وی ادامه داد: قرارگاه در همه عرصه های فنی و مهندسی توانسته این خودباوری را ایجاد و فعل ما می توانیم را صرف کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم (ص) همچنین جلوگیری از خام فروشی و عدم وابستگی به نفت، نگاه به درون و ظرفیت های بومی، توسعه صنایع، معاون و کشاورزی را از توصیه های مورد تاکید مقام معظم رهبری به مسئولان عنوان کرد و گفت: تحول در حوزه اقتصادی و مقابله با تحریم های دشمن نیازمند برخورداری از روحیه جهادی و انقلابی است و سپاه با رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی وصیانت از امنیت و آرامش ملت ایران در این عرصه مورد تهدید دشمن به ایفای نقش موثر می پردازد.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پیشانی جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارد، افزود: این قرارگاه با روحیه جهادی، انقلابی و رصد گلوگاه های کشور و بن بست شکنی در زمان تحریم ها نقش بسزایی در خنثی کردن توطئه های دشمن دارد.

سردارمحمد یادآورشد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ء (ص) با ۳۱ سال سابقه فعالیت در دوران بازسازی پس از جنگ تحمیلی و سپس در سازندگی، توسعه زیرساخت ها، انحصارشکنی و رقابت با شرکت های بزرگ بین المللی محکم و استوار گام برداشته و امروز هم الگو آفرینی درعرصه اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است.

برنامه «رهیافت» کاری از گروه کسب و کار شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۲۰:۰۵ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیدرضا کجوری» با هدف تبیین سخنان روز رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی در قالب گفتگو محور و برنامه ترکیبی بر اساس تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

کد خبر: ۷۴٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha