۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱
سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیون یورویی اروپا در محیط زیست| اولویت پروژه‌های بدون کربن
اینوویشن عنوان کرد

سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیون یورویی اروپا در محیط زیست| اولویت پروژه‌های بدون کربن

برنامه LIFE ؛ ۱۲۱میلیون یورو در پروژه های مربوط به محیط زیست، طبیعت و آب و هوا سرمایه گذاری می کند.

بازار؛ گروه بین الملل: کمیسیون اروپا به منظور حفاظت از محیط طبیعی و کمک به جوامع برای سازگاری با تغییرات آب و هوایی، سرمایه گذاری ۱۲۱ میلیون یورویی را برای پروژه های جدید یکپارچه تحت برنامه LIFE اعلام کرده است.

برنامه LIFE به بهبود سبز کمک می کند و به بلژیک، آلمان ، ایرلند ، فرانسه، مجارستان، ایتالیا، لتونی، هلند، لهستان، پرتغال و اسلواکی کمک می کند تا به اهداف سبز خود برسند.

انتظار می رود این پروژه های یکپارچه بودجه اضافی قابل توجهی را هدایت کنند و به کشورهای عضو کمک کنند تا از منابع دیگر بودجه اتحادیه اروپا، از جمله صندوق های کشاورزی، ساختاری، منطقه ای و تحقیقاتی و همچنین صندوق های ملی و سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده کنند.

«فرانس تیمرمانس» معاون اجرایی کمیسیون اروپا گفت: جهت داشتن اروپای سبز؛ ما باید بسیج منابع بی سابقه ای را که برای برنامه انتقال سبز اروپا در صندوق بودجه و بهبود بلند مدت فراهم شده است، شروع کنیم.

این پروژه های یکپارچه LIFE از اقدامات مشخصی برای حفاظت از محیط زیست ، بازیابی طبیعت و حمایت از تنوع زیستی پشتیبانی می کنند. ما با این سرمایه گذاری به کشورها و مناطق کمک می کنیم تا با بحران های آب و هوا و تنوع زیستی مقابله کنند و آینده ای عادلانه و پایدار بسازند.

شش حوزه تمرکز پروژه ها

بودجه جدید و افزایش یافته LIFE از ۱۲ پروژه بزرگ محیطی و آب و هوایی در ۱۱ کشور عضو حمایت خواهد کرد. این پروژه های یکپارچه با کمک به کشورهای عضو در شش زمینه طبیعت، آب، هوا، پسماند، کاهش تغییرات آب و هوا و سازگاری با تغییرات آب و هوایی ، کیفیت زندگی شهروندان را بهبود می بخشند.

پنج پروژه طبیعت در لتونی، اسلواکی، ایتالیا، هلند و آلمان با بهبود مدیریت شبکه Natura ۲۰۰۰ و اتصال بهتر مناطق حفاظت شده آن ، در راستای استراتژی تنوع زیستی اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۳۰ ، به بازیابی اکوسیستم های طبیعی کمک می کنند.

در حمایت از دستورالعمل چارچوب آب اتحادیه اروپا، یک پروژه در فرانسه اقداماتی را برای بهبود کیفیت آب معرفی می کند. پروژه دیگر با اقدامات آزمایشی زیرساخت های آبی و سبز و اقدامات دیگر به پاکسازی حوضه آبریز رودخانه Pilica لهستان کمک خواهد کرد.

برای رسیدن به اهداف مدیریت پسماند برنامه LIFE، یک پروژه بلژیکی با تشویق به پایداری، از افزایش طول عمر محصول تا جلوگیری، استفاده مجدد و بازیافت زباله، ضایعات پلاستیکی را کاهش می دهد.

به منظور کاهش تغییرات آب و هوایی، یک پروژه به کاهش وابستگی مجارستان به زغال سنگ قهوه ای کمک خواهد کرد. بودجه LIFE با جایگزینی واحدهای تولید برق با سوخت لیگنیت با راه حل های فن آوری کم کربن، به مقامات کمک می کند تا به تدریج نیروگاه ماترا را کربن زدایی کنند.

یک پروژه در ایرلند حدود ۱۰ هزار هکتار از زمین های peat را که دارای ظرفیت ذخیره سازی کربن بالا هستند، احیا می کند - مساحتی تقریباً به اندازه دوبلین.

برای کمک به سازگاری بهتر منطقه با تغییرات آب و هوایی ، بودجه LIFE همچنین در برنامه انطباق با تغییرات آب و هوایی ، به جزایر آزور پرتغال کمک می کند تا در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بیشتری نشان دهند.

کد خبر: ۷۴٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha