۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور را سرپا نگه داشت
معاون اول رییس جمهور:

سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور را سرپا نگه داشت

جهانگیری، معاون اول رییس جمهور گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با وجود فشار تحریم‌ها اقتصاد کشور را سرپا نگه داشته است.

به گزارش بازار، اسحاق جهانگیری در مراسم تقدیر از منتخبان جشنواره کارافرینان برتر ملی افزود: این روز همزمان با ابلاغ سیاست مقاومتی شد و به نظر می‌رسد در ایام پایانی جنگ اقتصادی علیه کشور هستیم.

وی افزود: خوب است ارزیابی واقع بینانه‌ای در ۳ سال اخیر انجام می‌گرفت، من مسئولیت بیشتری در اقتصاد مقاومتی دارم و بهتر در این مورد حرف می‌زنم.

جهانگیری گفت: کشور در ۲ دوره تحریم قرار گرفت، سال ۸۹ تحریم‌ها شروع شد و بانک و نفت و حمل ونقل کشور در تحریم قرار گرفت و ما از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در شهریور ۹۲ می‌توانستیم یک میلیون بشکه نفت به ۵ کشور صادر کنیم.

وی گفت: امکان جابه جایی پول محدود بود، ولی با یک میلیون بشکه صادرات درامد خوبی داشتیم و ۱۱۹ میلیارد دلار درامد از محل فروش نفت کسب کردیم.

وی گفت: از سال ۹۲ تا ۹۴ مذاکرات برجامی سرعت گرفت، و تحریم‌ها برطرف شد، توانستیم هر میزان که بخواهیم نفت بفروشیم و سیستم بانکی و حمل و نقل و کشتیرانی فعالیتشان را از سر گرفتند.

آمریکایی‌ها می‌خواستند صادرات نفت ما را به صفر برسانند، اما نتوانستند
معاون اول رئیس جمهور افزود: از فروردین ۹۷با تحریم جدید امریکا روبرو شدیم و با صراحت اعلام کردند صادرات نفت ایران به صفر برسد، هیچ کشتی در بنادر ایران پهلو نگیرد و در اجرا بسیار مصر ایستادند و اعلام کردند که برای فروپاشی اقتصاد و نطام ایران تلاش می‌کنند.

جهانگیری افزود: امریکایی‌ها می‌خواستند صادرات نفت ما را به صفر برسانند، اما نرساندند.

وی تصریح کرد: در آن زمان مدیریت کشور غوغا کرد، ما ایستادیم و امروز به نقطه‌ای رسیدیم که تیم ترامپ وجود ندارد، اما کشورمان، نظام و اقتصادمان سرفراز ماندند، ولی قبول داریم که فشارهای اقتصادی زیادی بر مردم وارد شد.

وی گفت: یکی از کارهایی که از بهمن ۹۲ انجام دادیم به گفته رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی راه اندازی شد و بر گلوگاه‌های خارجی اقتصاد متمرکز شدیم. وارد کردن ۶ میلیون تن گندم خیلی سخت بود و در ان دوره واردات بنزین به مردم ایران اسیب زد.

جهانگیری گفت: امریکایی‌ها در ان زمان برای زمین زدن ما پست‌ترین کارها را کردند و با اسراییل و سعودی‌ها همدست بودند.

وی گفت: در سال ۹۷ در اولویت بندی هایمان تمرکز اصلی مان تامین کالاهای مورد نیاز مردم و اولویت بعد ادامه تولید کارخانه‌ها و اشتغال کارگران بود.

جهانگیری افزود: در ۲ سال اخیر یک عده از کارافرینان ایستادند و خدمت کردند و نگذاشتند جریان صادرات و واردات متوقف نشود.

وی گفت: این کارافرینان سربازان بزرگی بودند و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با این فشارها اقتصاد کشور را سرپا نگه داشت و فقط در پارس جنوبی در پایان دوره هشتم ما و قطری‌ها از یک میدان مشترک برداشت می‌کردیم روزی که دولت تحویل ما شد قطری‌ها ۵۶۰ میلیون مترمکعب و ما کمتر از نصف آن برداشت می‌کردیم و امروز ما ۶۰۰ میلیون مترمکعب برداشت می‌کنیم.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد:با اطمینان بایستید، جوانان بیایند و پای کار بایستند و ما قادریم به یکی از توسعه یافته‌ترین کشورها تبدیل شویم و مدیران هم به نقد نیاز دارند و یکی از راه‌های نقد همین کاریکاتور و حضور هنرمندان است.

وی گفت: اقای خلیلی عراقی خیلی حق به گردن صنعت ایران دارد، او زمانی رییس انجمن صنایع ایران بود و یکی از ویژگی‌های صنعت ایران توسعه یافتگی آن است.

جهانگیری گفت: نهادسازی یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی است و آقای خلیلی عراقی ویژگی ایجاد اشتعال و به روز کردن واحدهای صنعتی را داشت.

وی افزود: کارخانه یک موجود زنده است و اگر با شرایط روز تطبیق نیابد از بین خواهد رفت. به روز شدن از ویژگی‌های یک کارخانه دار موفق است و یک صنعتگر به تنهایی نمی‌تواند کارش را پیش ببرد، اما اگر به یک نهاد تبدیل شد، شرایط پیشرفت برایش فراهم می‌شود.

سیزدهمین جشنواره کارافرینان برتر ملی و نخستین جشنواره کاریکاتور کارا در مجموعه تلاش در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم از مهندس خلیلی عراقی بزرگ مرد صنعت تجلیل شد.

کد خبر: ۷۴٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha