۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
سبک های مختلف معامله گری را بشناسید
استراتژی معاملاتی

سبک های مختلف معامله گری را بشناسید

معامله گری نیز مانند هر کار فکری نیاز به دقت داشته و استراتژی خاص باید داشته باشد.

بازار؛ گروه بورس: وقتی می‌خواهید در بازارهای مالی معامله کنید، بهتر است از سبک های معاملاتی آگاه باشید. ممکن است هر فرد سبک معاملاتی خاص خودش را داشته باشد ولی بهتر است در هر زمان و هر برهه زمانی، استراتژی متناسب با آن برهه زمانی را در پیش بگیرید تا بتوانید بهترین عملکرد را در بازار داشته باشید و بهترین سود را برداشت کنید.

البته در هنگام انتخاب سبک معاملاتی باید شخصیت، سبک زندگی و منابع خود را مد نظر قرار دهید و با توجه به شرایط بازار بهترین استراتژی را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم شش مورد از معروف‌ترین و متداول‌ترین استراتژی‌های معاملاتی را بیان کنیم. استفاده از این استراتژی‌ها در زمان مناسب می‌تواند عملکرد شما را بهتر کند.

۱- معامله بر اساس اخبار و تحلیل‌ها
این سبک بر اساس اخبار و انتظارات بازار قبل و بعد از انتشار اخبار صورت می‌گیرد. به عنوان مثال انتظارات بازار قبل از یک نشست به یک صورت و بعد از نشست شکلی دیگر است. معامله کردن بر اساس اخبار، نیاز به یک نگرش تحلیلی و باتجربه دارد و کار هر کسی نیست. کسانی که می‌خواهند از این روش استفاده کنند باید در سریع‌ترین زمان ممکن اخبار را دریافت و بر اساس آن اقدام کنند. البته تحلیل اخبار هم اهمیت زیادی دارد و ممکن است تحلیل‌های شما همیشه درست نباشید و زیان کنید. درک تفاوت‌ها در انتظارات بازار، برای موفقیت در استراتژی معامله‌گری بر اساس اخبار اهمیت زیادی دارد.

۲- معامله‌گری سوینگ (Swing) یا نوسان‌گیری
معامله‌گری سوینگ به یک استراتژی بلندمدت مربوط می‌شود و در تمامی بازارهای مالی قابل استفاده است. در این روش معامله‌گر باید پوزیشن (خرید یا فروش) خود را بیش از یک دوره معامله حفظ کند. بنابراین معمولاً در این روش باید چند هفته یا چند ماه پوزیشن خود را حفظ کنیم. هدف از این سبک، کسب حداکثر سود از حرکات قیمتی است.
طرفداران سوینگ تردینگ وقتی  بازار مشکوک به رشد است، از آن بازار خرید می‌کنند و وقتی مشکوک می‌شوند که این بازار قرار است افت کند، دارایی خود را می‌فروشند. معامله‌گران در این سبک بیشتر بر اساس تحلیل تکنیکال و مطالعه نمودارها تصمیم می‌گیرند.

این معامله‌گران بیشتر به طول و مدت زمان هر نوسان متکی هستند؛ زیرا این دو عامل روی سطح حمایت و مقاومت تأثیر دارد. همچنین طرفداران این سبک باید بتوانند افزایش سطح تقاضا یا عرضه در بازار را درک کنند و در موقع مناسب، دست به کار شوند.

۳- معامله‌گری روزانه
معامله‌گری روزانه برای آن دسته از معامله‌گرهایی خوب است که می‌خواهند به صورت فعال در بازار معامله کنند و کار تمام‌وقتشان معامله کردن در بازارهای مالی است. این معامله‌گران می‌توانند از نوسانات قیمتی در ساعات باز و بسته شدن بازار نهایت بهره را ببرند. معامله‌گران روزانه باید یک برنامه معامله‌گری سازمان‌یافته را در پیش بگیرند تا بتوانند خیلی سریع خودشان را با حرکت‌های بازار هماهنگ کنند.

۴- معامله‌گری در جهت روند (Trend یا ترند)
این سبک مربوط به زمانی است که یک معامله‌گر از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کند و روال و روند کنونی را برای خوش مشخص می‌کند. وقتی روند را برای خودش تعریف کرد، فقط از جهت روند مشخص‌شده وارد معاملات می‌شود. در واقع طرفداران این سبک روند یا ترند کنونی را دوست خودشان می‌دانند.
پیروی از روند از بحث «صعودی یا نزولی بودن» متفاوت است. حامیان این سبک، دیدگاه ثابتی در مورد اینکه بازار باید به کدام سمت حرکت کند، ندارند. موفقیت در این سبک زمانی رخ می‌دهد که ابتدا روند کنونی را درست تشخیص دهید و سپس در آن جهت حرکت کنید. پیروان این سبک باید از حرکت‌های معکوس بازار آگاه باشند. البته با تکنیک‌هایی مانند تعیین حد سود و زیان می‌شود از این زیان ها جلوگیری کرد.

از ابزار های مختلفی برای تشخیص روند کنونی بازار هایی مثل بازار سهام، اوراق قرضه خزانه‌داری و بازار ارز استفاده کنید. معامله‌گرانی که از این سبک استفاده می‌کنند باید بسیار صبور باشند؛ زیرا سوار شدن بر موج روند موجود بسیار دشوار است. همچنین باید بتوانید تشخیص دهید که روال سابق دیگر تمام شده و روند جدیدی آغاز شده است.

۵- معامله‌گری اسکالپینگ
معامله‌گرانی که از اسکالپینگ استفاده می‌کنند، فقط سراغ معاملات کوتاه مدت با حرکات قیمتی جزئی می‌روند. اسکالپرها شاید چندین معامله در طول روز انجام دهند و امیدوار هستند که از هر معامله یک سود اندک و جزئی برداشت کنند. استراتژی خروج شما به عنوان یک اسکالپر باید خیلی دقیق و حساب‌شده باشد؛ زیرا یک ضرر بزرگ می‌تواند تمام سودهایی که در طول روز داشته‌اید را از بین ببرد. یک اسکالپر باید فکر « ادامه پیدا کردن سود» را از سرش بیرون کند و وقتی سود مورد نظر حاصل شد خیلی سریع از معامله خارج شود. کسانی که از این سبک استفاده می‌کنند، باید سعی کنند تعداد معاملات برنده خود را بالا ببرند

کد خبر: ۷۴٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha